se intampla uneori ca un fluture brun (nu am diacritice acum)

Se intampla ca, uneori, seara (noaptea), inainte de somn, se lipeste cate un fluture de geam, care sta cu nasul lipit (cu aripile nasului, de fapt) si se uita la mine cu oarecare nauceala. Nu stiu daca vrea sa intre in odaia mea sau de fapt e fericit acolo, dincolo de usa, in intuneric. Intotdeauna e un fluture brun, maro, nu foarte colorat ori spectaculos. Mai degraba un fluture banal. Stiu sigur, insa, ca e intotdeauna un fluture care pofteste sa asculte cuvinte, sa traga cu urechea, de aici nasul lui lipit de geam, turtit, strivit de sticla. Felul in care el se asaza pe geam, ca si cum ar sta pe un scaun avangardist, felul in care isi scutura aripile de pe care nu cade niciodata nimic (niciun soi de pulbere), ma uimeste putin, ma provoaca oleaca. Niciodata nu deschid usa de sticla ca sa ii dau drumul in casa, fiindca stiu ca nu ar intra. Lumina dinauntrul odaii mele ii place fluturelui maro doar vazuta dinafara. Fiindca el vede in lumina aceasta un soi de epiderma. In ce ma priveste, stiu sigur ca musafirul acesta ar vrea sa se nasca din nou si ar pofti sa fie altceva. Tocmai de aceea nu deschid niciodata geamul spre el ori usa de sticla. Uneori ma tem ca m-ar face si pe mine sa ma preschimb in cine stie ce.

(Astazi nu am diacritice. Computerul meu e zurliu.)

10 răspunsuri to “se intampla uneori ca un fluture brun (nu am diacritice acum)”

  1. iubire Says:

    Aşa cred şi eu că vrea şi pofteşte. Fluturele brun.

  2. FID DeScribor Says:

    uneori pare ca Mesmeea se intoarce la suprarealitatea de la inceputuri… cu bataile ei de aripi mediumnice, fragilitatile intunecate, aerul de catifele grele, transparentele epidermice si fluturii neobositi si dervisesti ai somnului…

    • mesmeeacuttita Says:

      i-as spune mai degraba transrealitate (nu suprarealitate), draga DeScribor (bine te-am regasit)!
      dar e drept ca exista ceva mediumnic in fluture, geam si in perceptia mea 🙂

  3. ab Says:

    ce crezi ca s-ar întâmpla dacă într-o zi s-ar deschide geamul spre el?

  4. Fridolin Says:

    Un nas de fluture care abureste geamul,respirând.Puf-puf..,si face niste rotocoale mici,si-apoi îsi lasa amprenta narilor pe sticla.

  5. maskirovka Says:

    mi-a plăcut mult. și cel mai mult: lumina un soi de epidermă. probabil e valabil și invers: epiderma un soi de lumină.

  6. mesmeea cuttita Says:

    fireste ca este valabil! (cu epiderma si lumina e aproape intotdeauna un joc aparte)

Lasă un răspuns

