fiecare anhel îmi spune altceva

După aproape trei ani de zile în care nu am mai scris la romanul-frescă despre comunism (început acum cinci ani), trei ani în care m-am baricadat cu voluptate strict în ficțiune și miraculos, ieri am comis un capitolaș despre frontierism (deși ism-ul acesta nu exista), iar astazi unul despre noi în anul 2000 când nu vom mai fi copii. M-am uitat la postările cu pionieri și cu șoimi ai patriei de pe youtube, unde bântuie, fie că ne convine sau nu, o melancolie disipată. Dar când ești copil, nu contează dictatura, ci doar usturimea plăcerilor jocului. Asta am verificat-o și eu pe pielea mea – putea să fie comunism mult și bine că, dacă rămâneam copilă și nu mai creșteam, tot mă jucam de trăznește cu sania, coarda de sărit, în corturile improvizate din pături, pe casa scărilor, de-a partizanii, fazan cu filme, de-a planeta maimuțelor, de-a șerpii, uh, și cred că aș mai avea măcar vreo cincisprezece jocuri de înșirat ca mărgelele. Până ieri ușa realității fusese închisă cu lacăte cât un cap de om: de ce s-o fi deschis acum, nu știu exact. Mă gândeam, apoi, să încep un serial cu Love Letters, dacă tot mi-am cumpărat cărțulia cu pricina din New Orleans, deși gazda noastră mustăcioasă și ghidușă (co-pilotul adică) a strâmbat din nas și mi-a spus – astea-s scrisori ideologice ori de teoria literaturii, nu scrisori de dragoste! Încăpățânată, mi-am luat totuși cartea, măcar pentru faptul că se găsea de vânzare în locul unde Faulkner locuise într-o odăiță de 3 pe 3 m și își scrisese primul lui op. Mă uit la îngerașii cuminți de pe biroul meu, care stau lângă unul din piroanele de cale ferată neworlineză, primite de la postsuprarealistul de odinioară Dave (astazi, poet realist). Unul din ei (cel din lut) zice să m-apuc de postat măcar fragmente din zisele scrisori celebre; celălalt, din paie aurite, zice să nu. Mă uit la amândoi și nu știu ce să fac.

14 răspunsuri to “fiecare anhel îmi spune altceva”

  1. FID DeScribor Says:

    Poate sa scrie Mesmeea Cuttita niste scrisori din romanul cu pricina, poate va primi niste raspunsuri neasteptate la ele, poate se impaca amandoi anhelushii, ba chiar si vreun al treilea care sigur e pe undeva pe acolo.
    De ceva vreme, n-am mai auzit pe nimeni zicand ceva despre scrisori de dragoste. Oare mai scriu oamenii asa ceva?

  2. matei Says:

    Am senzaţia că el anhel de lut, prin greutatea-i, ar putea înclina balanţa nedumeririi înspre el. Mesmeea aurită ar putea face ceea ce Mesmeea din lut vrea.

  3. mesmeea cuttita Says:

    el anhel de lut e mai batran cu vreo cativa ani decat el anhel dorado, asa ca are tot dreptul sa fie ascultat ca batranel intelept 🙂
    (pe mesmeea nu o bifurcam, sa nu fie piaza rea, ihih, asa ca ea ramane una singura, de-a pururi)

  4. matei Says:

    nici n-o pot vedea pe Mesmeea bifurcata propriu-zis. Poate doar cu mai multe pene visinii si cu mai multe microfoane la gura! 😉 gandeam ca profundul ei o fi functionand precum unul omenesc, luptandu-se pentru intreaga-i viata cu paradoxurile. insa…. fie, de-a pururi!

  5. mesmeea cuttita Says:

    penele visinii sunt de dorit intotdeauna, fiindca au simtz mesmeiotic, pare-se. dar si daca nu ar avea, tot si-ar gasi ele locul prin vreun cotlon ori pe la vreo raspantie inefabila 🙂

  6. coramica Says:

    Deci, scrisorile de dragoste trebuie scrise sau „bloggerite”. Oricum, cred ca merita sa avem si noi ceva romantism. Referitor la faza cu „noi in anul 2000” aveti dreptate, erau jocurile pe atunci, ne jucam super si nu ne gandeam la greutatile vietii.

  7. mesmeea cuttita Says:

    hmmm, love letters bloggherite? buna idee de titlu, la o adica.

    cu noi in anul 2000 cand nu vom mai fi copii e mai complicat – cantecul e tembel de voios propagandistic, cuvintele – sforaitoare, doar muzica e ok si ea este cea care are efect proustian, facand partial uitata calamitatea (concreta a) comunismului.

  8. coramica Says:

    Pe mine ma distra faza cu a doua tinerete, iar muzica…buna, nu-i vorba. Dar azi, in 2010 e muuult mai rau.

  9. mesmeea cuttita Says:

    nu e mai rau. ci e un alt soi de rau!

  10. coramica Says:

    Bun, dar in decembrie ’89 oamenii aceia au luptat sa fie mai bine, nu mai rau. In fine, revenim la ingeri si la scrisori de dragoste…eu zic sa ascultati de anhelul care va spune sa scrieti scrisorile. O fi anhelul iubirii?

  11. FID DeScribor Says:

    Nu cumva o fi Angelus insusi?

  12. mesmeea cuttita Says:

    s-ar putea 🙂

Lasă un răspuns

