Ce anume cărți scrise în românește aș mai duce în coliba mea

Am precizat acum câtva timp care sunt cărțile din topul meu 3, scrise în limba română (și de ce). Le recapitulez, înșiruindu-le iar: „Zenobia” (de Gellu Naum), „Amintiri din copilărie” (de Ion Creangă) și „Levantul” (de Mircea Cărtărescu). Pe mesagerie au început să curgă întrebări despre restul cărților până la numărul 10. Ei, bine, nu am o listă fixă, așa că pomenesc aici niște titluri – de la 4 la 10 -, dar într-o înșiruire aleatorie, fiindcă aceste 6 cărți pot fi pe oricare loc, pot face schimb de locuri sau chiar pot face schimb între ele.

Iată-le: „Craii de Curtea Veche” (de Matei Caragiale), „Țiganiada” (de Ion Budai-Deleanu), „Nostalgia” (de Mircea Cărtărescu), „Exuvii” (de Simona Popescu), „Hidra” (de Corin Braga – în acest caz pot fi bănuită pe bună dreptate de subiectivism acut, dar așa stau lucrurile și nu am ce să fac, pur și simplu sunt adictă la acest roman, pe care îl recitesc aproape în fiecare vară) și „Închide ochii și vei vedea orașul” (de Iordan Chimet).

Nu vreau să aduc vreo justificare în sprijinul acestei liste, pur și simplu ea există așa cum este, iar cărțile sunt scrise tocmai în limba în care scriu și eu, de aici dubla mea perspectivă, de cititor și autor în același timp.

Lasă un răspuns

