Top 3 personal – cele mai frumoase cărți din literatura română

 

Readong 3

Într-o zi am povestit cu prietenii ori pur și simplu am schimbat vorbe cu unii-alții despre cărți. Și am ajuns să mă gândesc în chip obsedant la un top. M-am gândit să aleg doar trei cărți din literatura română. Și atât. Fără cărți de rezervă (deși ar fi destule, adică încă vreo cinci, să zicem).

Iar topul meu sună așa.

  1. Cea mai frumoasă carte din literatura română – romanul poem ZENOBIA de Gellu Naum.

(pentru că este un text inițiatic și misterios, care te uimește continuu, cu al său numinos)

  1. AMINTIRI DIN COPILĂRIE de Ion Creangă  – prietenii știu de ce🙂.

(pentru că este cea mai voios-proustiană carte din literatura română, scrisă cu parfum de epocă și cu gust de vacanță continuă)

  1. LEVANTUL de Mircea Cărtărescu

(pentru că este singura carte în care recapitulezi pitoresc și delicios întreaga literatură română dinainte de mileniul trei, simțindu-te bine de tot în lumea de aici; efectul este acela de insulă pe care se găsesc cărțile preferate, concentrate)

Lasă un răspuns

