îngeroii păzitori ai scriitorilor

GEDSC DIGITAL CAMERA

GEDSC DIGITAL CAMERA

Am mai spus-o și o mai tot spun: traducătorii sunt îngeroii păzitori ai scriitorilor – uneori gravi și aspri cu ei înșiși, alteori ludici și alchimici. Îi numesc îngeroi (și nu îngeri), fiindcă muncesc nebunește, uneori mai bine de o jumătate de zi, fără oprire. Eu, cel puțin, am parte acum de ultima ipostază a traducătorului ludic-alchimic Giovanni Magliocco, care a muncit în draci la transpunerea în italiană a cărții mele „Venezia cu vene violete. Scrisorile unei curtezane” – „Venezia dalle vene viola. Lettere da una cortigiana”, proaspăt apărută la Editura Aracne din Roma. Sunt norocoasă foc, Giovanni e un șlefuitor, un spinozist, lucrează pe brânci până obține proto-diamantul. Noroc am avut și cu Alistair Ian Blyth (traducătorul romanului meu Angelus, apărut tot anul acesta, la Lavender Ink, New Orleans). Nu ar fi de mirare să inventez  în curând o limbă italiano-englezo-română și să scriu în ea povești alchimice de buzunar!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(în fotografii – Giovanni Magliocco și eu, la Veneția, în 2008 și 2009, pe când citeam, cu varii prilejuri literare, fragmente din cartea apărută acum)

Lasă un răspuns

