Mont Saint Michel

IMG_4387

În 1986 am avut cel mai puternic vis cromatic (și nu numai) care a lăsat amprentă în mine (o săptămână întreagă am trăit aproape halucinată sau halucinantă din pricina visului, aproape uitând să mai dorm ori să mănânc). Se făcea că mă aflam într-o mașină de curse și urcam, valvârtej și în spirală pe Mont Saint Michel, urmărită fiind, într-o altă mașină de curse, de un spectru. Acesta nu avea chip, în schimb avea un păr portocaliu splendid, lung de vreo 5 m, care fâlfâia pe lângă mașina în care rula, urmărindu-mă. Visul s-a sfârșit brusc, neterminat, fără să știu ce s-a întâmplat ori ce urma să se întâmple. Dar nu era greu de ghicit că spectrul cu minunatul lui păr oranj, dar fără chip (fața sa era amorfă, fără ochi, gură, nas), încarna niște spaime și neliniști de-ale mele. (Visul acesta l-am mai scris și povestit acum vreo 10 ani.)

IMG_4402

Vreo 20 de ani de zile am avut la bucătărie un afiș uriaș cu Mont Saint Michel, devenise aproape totemic afișul acela, așa încât știam că va trebui să ajung cândva acolo, pe insula care purta numele patronului meu războinic și al numelui meu al doilea. În toamna aceasta s-a întâmplat că am și ajuns, pe când insula și cetatea cu biserica din vârf nu erau înconjurate de ape, mareea se retrăsese.

IMG_4397

Am fost fascinată de resturile lăsate de maree în nisip, parcă erau urme craniene, rețele neuronale rupte și înecate. Arătau un drum cețos, esfuminat, rămășițe de gânduri, senzații, afecte. Era o întreagă hartă a minții acolo. A unei minți cu rădăcinile mici, ramificate, topite și lichefiate într-un aluat cosmic. Iar înăuntrul acelui aluat se găseau învelișuri de stridii, așa cum am zărit eu în dârele din nisip lăsate de mareea retrasă. Aș fi vrut să le culeg, dar băltea fatal și tomnatic.

IMG_4384

Mulțumiri călăuzei și șoferiței belgiene – Myryam, care auzind povestea visului meu a hotărât să mă facă să ajung acolo unde visul s-a întrerupt.

Lasă un răspuns

