Manganari (3)

IMG_3406

Dragă Odiseu, vinul casei, gălbui, ne tapetase pieptul pe dinăuntru, deja californizam în verandă, apoi a venit noaptea și scalda printre alge rectilinii, plus mersul printre dune. Aici am învățat să culeg scoici cu degetele de la picioare. Aici m-am îmbăiat la lumina șalupelor hoțești. Aici am găsit în cărțoiul de 500 de pagini al lui Panait Istrati un bilet de autobuz de pe vremea comunismului, de când mă născusem. Vruh, vruh, parca Vasilka își mișca degetele ca o dantelăreasă, desfăcând cu Ianis pisicile de mare încâlcite în ochiurile plasei. Vruh, vinul gălbui acoperise satul Manganari, acolo unde Homer nu fusese înmormântat decât himeric. Apoi, după o noapte sau două am ajuns la nisipurile negre. Nu vinul, nici parcele, ci vântul făcea vruh aici. Surferii erau fericiți, peștii se ascunseseră dincolo de înot. Stăteam acoperită de nisip și mă gândeam la somnul șopârlelor. Chipul mi-l căptușisem. Respiram ca un pește printre dovlecii pitici.

2 Răspunsuri to “Manganari (3)”

  1. scorchfield Says:

    Peste Peloponez, spre Orient, la Monemvasia, vinul „malmsey” se bea privind spre Constantinopol. Am apucat să văd locul lipsit de antichitate, locul care începe din evul mediu.
    Străduțele strâmte te ascundeau, te hărțuiau cu zidurile prea apropiate prin pietrele colțuroase, te dezbrăcau pentru ca fața să ți se arate în lumina soarelui căutător.
    Pe înălțimi, printre cactușii plini de fructe portocalii, printre zidurile citadelei, ochii priveau marea… de aici se poate începe o mare călătorie, sau se poate termina.
    Monemvasia are o istorie asemeni Odiseei homerice; insula, capul, promotoriul, fiind cel care stă, mai departe călătoria trece peste secole.

Lasă un răspuns

