inima în dreapta

Citisem acum douăzeci de ani din învățăturile lui Maharshi (traduse în engleză), îmbiată fiind de un yoghin-matematician. Discutam pe felii mici și amănunțite cu el și cu Corin (yoghin și el de vreo treizeci de ani încoace), stând la Vama Veche, ciuciți pe o plajă aproape pustie, inclusiv atunci când ploua mocănește.

Zilele acestea așa s-a făcut că am dat iar de vorbele lui Maharshi, dar mai ales una din ele m-a izbit, ca să zic așa, în moalele capului, fiindcă același lucru voiam eu să i se întâmple unui băiețel pe nume Zian despre care începusem să scriu acum vreo cinci ani (și despre care nu am încheiat povestea – de fapt nici nu știu dacă o voi sfârși vreodată!).

Spune Maharshi astfel (fiindcă întrebat cum de are curajul să afirme că inima este în dreapta, când biologii o plasează în stânga): „Au dreptate, inima fizică este în stânga. Însă inima despre care vorbesc eu, nu este fizică și se află în dreapta.”

Zian al meu, un copil-șaman căruia voiam să îi construiesc inima în dreapta, ar fi stat mult la povești cu Maharshi și nu s-ar mai fi săturat.

Lasă un răspuns

