straniofilia

SPANISH MOROCCO. 1933.ÊAsilah. Arsila.

SPANISH MOROCCO. 1933.ÊAsilah. Arsila.

Fotografia aceasta, din 1933, a lui Henri-Cartier-Bresson, făcută în Maroc, catalizează o straniofilie și mă bântuie uneori, în zori. Mă simt bizar, întrucât copiii din fotografie, care se joacă așa cum știu și pot ei, nu sunt copii, pentru mine, în acest iconar atipic, ci niște prelungiri extraterestre ale unor entități mici, care au pierit. Am o senzație acută de spectralitate în timpul jocului; un soi de cataractă pe ochi (cu de-a sila) mă împiedică să văd clar. Mă face adică să fiu bântuită. Iar funia care este cel mai aproape de ochiul meu, dinainte de a ajunge cu privirea la copii și la extraterestritatea lor, pare să fie un semn de aducere aminte cum că am mai fost pe aici, am mai văzut lucrul acesta, dar nu îmi aduc aminte decât frânturi și cioburi.

2 Răspunsuri to “straniofilia”

  1. vzw HoedGekruid Says:

    133 photos of henri Cartier-Bresson on expo in Brussels.

    Info:

    http://www.new.mjb-jmb.org/index.php?option=com_content&task=view&id=769118&Itemid=1

Lasă un răspuns

