Syntagma Square (un roman colectiv, în 8 limbi)

Acum trei ani am fost contactată de Sophie Schulze (la recomandarea Martei Petreu) ca să particip într-un proiect colectiv, un roman numit Syntagma Square, în care fiecare autor (eram șapte la început, apoi am fost opt) urma să își redacteze capitolul în limba lui. Punctul comun era Piața Syntagma din metropola ateniană, acolo unde acum câțiva ani au avut loc mișcări ample de protest din partea populației, împotriva sărăciei și a mizeriei economice din Grecia. Prin urmare suntem (aceasta-i reclama făcută de inițiatoarea proiectului):

8 novelists, 8 languages, one truly european novel 8 romanciers, 8 langues, un roman véritablement européen 8 Autoren, 8 Sprachen, eine wirklich europäische Roman 8 autori, 8 lingue, un romanzo veramente europeo 8 autori, 8 limbi, un roman cu adevărat european 8 autores, 8 idiomas, una novela verdaderamente europeo 8 autores, 8 línguas, uma novela verdadeiramente europeu 8 συγγραφείς, 8 γλώσσες, ένα πραγματικά ευρωπαϊκό μυθιστόρημα Autorii: Alexis Pansélinos (Greece), Nuno Camarneiro (Portugal), Marco Truzzi (Italie), Mario Crespo (Espagne), Ruxandra Cesereanu (Roumanie), Alan Monaghan (Ireland ), Inge Meyer-Dietrich (Germany) și Sophie Schulze (France).

Romanul colectiv Syntagma Square va fi postat în curând pe net. Pagina sa de pe Facebook (manageriată tehnic de Abeline Majorel) poartă numele (evident) Syntagma Square

Sunt curioasă și eu ce va ieși, ce va fi! Convenția acceptată de toți autorii participanți a fost ca fiecare din noi să aibă personaje care să interfereze cu personaje din cel puțin două alte capitole ale romanului și ca sfârșitul fiecărui capitol să aducă personajele (fiecărui autor implicat în proiect) în Piața Syntagma.

Personajele mele (un cuplu de arheologi) fac o călătorie carnavalescă pe un vapor, de la Tomis la Pireu, cu opriri prin câteva insule. Apoi, la Atena, scotocesc prin metropolă după urme postmoderne de (foști) zei. Pe unii îi și găsesc, de altfel, făcând giumbușlucuri prin taverne. Nu este cazul să destăinuiesc mai multe acum, se va vedea și citi atunci când romanul va fi postat pe net.

7 răspunsuri to “Syntagma Square (un roman colectiv, în 8 limbi)”

  1. scorchfield Says:

    Am fost acolo în vara anilor 2011 și 2012, am văzut asediul de la Universitate, apoi Politehnica cu chipul căzut, manifestațiile din fața Palatului Prezidențial și minunatele graffiti ce au inundat Athina -orașul alb cum l-am denumit eu deseori.

    • mesmeeacuttita Says:

      Eu nu am fost în Piața Syntagma în timpul revoltelor și am văzut doar la televizor una-alta. Dar proiectul m-a prins din alte motive: personajele mele sunt niște arheologi (un cuplu) care fac un soi de călătorie para-mitică de la Tomis la Pireu. Iar Athina e una din metropolele mele favorite. 🙂

  2. Andreotti Says:

    Citisem despre acest proiect, cel mai probabil atunci, imediat ce a fost inițiat și apoi nu am mai găsit nicio știre despre el. Mi s-a părut tare interesant atunci, când am citit despre el, iar acum chiar mă bucur că s-a finalizat și, mai ales, că faci parte din el. Abia aștept să citesc.

    • mesmeeacuttita Says:

      Sunt si eu curioasă, dat fiind că nu cunosc decât partitura scrisă de mine. Autorii vor citi ei înșiși romanul atât cât vor putea, doar după ce acesta va fi pus pe net, întrucât capitolele sunt redactate în limba fiecăruia – cartea fiind scrisă în 8 limbi 🙂

      • Andreotti Says:

        Da, știu că sunt totuși 8 limbi 🙂 Exceptând capitolul tău, cel mai probabil voi mai reuși să citesc măcar încă un capitol sau două … sper! 🙂

  3. Valeriu Gherghel Says:

    Cand am fost eu, in fb și martie 2013, grecii n-au facut decat două meeting-uri in Sintagma Square. Prin comparatie cu noi, grecii sunt extraordinar de bogati. Avuția e relativa. Seneca spunea astfel: ”Sărac nu e cel care are puțin, sărac e cel care vrea mai mult”. 🙂

    • mesmeeacuttita Says:

      Valerianus, fii linistit, eu am scris despre vechii zei (în capitolul meu) și despre taverne, nu despre chestiuni socio-politice 🙂
      Doar la final mi-am adus personajele în înghesuiala din Syndagma!

Lasă un răspuns

