Ce mănâncă scriitorii mei preferaţi

Poate că unii sunt curioşi în legătură cu alcoolurile preferate ale scriitorilor celebri ori cu veşmintele ori cu tabieturile lor. Dar ceea ce am dorit eu să ştiu întotdeauna a fost altceva: ce mănâncă scriitorii mei preferaţi. Cum nu am avut informaţii asupra aşa ceva, nu mi-a rămas decât să îmi închipui singură care vor fi fiind (fost) bucatele lor delicioase. De pildă: am ştiut dintotdeauna că lui Mihail Bulgakov trebuie să îi fi plăcut măduva prăjită cu bambus şi sparanghel, şi căpşunii cu frişcă. Despre Cervantes am presimţit că i-au plăcut smochinele umplute cu arahide şi bulele de cartofi cu dovleac. Lui García Márquez, indiferent de ce ar crede el, i-aş fi recomandat să consume pepene galben garnisit cu kiwi şi renglote umplute cu caşcaval. Pentru Boris Vian aş fi pregătit chiar eu un fel aparte: dovleac copt la cuptor, cu felii de banane pârjolite. Lui Dostoievski i-aş fi gătit ciuperci vânătoreşti foarte-foarte speciale, stropite cu vin alb. Lui Pynchon i-aş recomanda gulii scobite cu sote de morcovi şi mult oregano. Lui Kundera i-aş recomanda salatele mediteraneene sau mexicane, asezonate cu fistic. Pentru Saramago nu aş fi avut la dispoziţie decât muşchi împănat de porc, cu mere călite, şi, poate, uneori, stridii înecate în şampanie Veuve Clicqot (întrucât, chiar și la vârsta foarte senectuţii, Saramago a pretins că nu şi-a pierdut virilitatea !). Lui Gogol, ei bine, probabil că Gogol este singurul căruia nu mi-aș putea închipui ce să-i ofer drept hrană. Kafka cred că se hrănea doar cu grâu încolţit (sau cu aşa ceva s-ar hrăni, dacă ar trăi în zilele noastre), fiind el un soi de Ioan Botezătorul al anxietăţilor moderne. Pentru Salinger aş fi recomandat consum deloc abuziv de carne cu sos tartar, plus o cură de mure. Lui Vargas Llosa i-aş găti cubuleţe de pui cu sos de Sîchiuan şi busuioc, lângă o conopidă friptă, tămâiată cu smântână din belşug. Cu Rushdie aş ronţăi caise uscate şi brânzeturi franţuzeşti înmuiate în vin de Mateus (ei, da, vinul favorit al lui Carlos Castaneda, şi al meu, din când în când). Pentru Sábato aş fi produs doar o supă cremă şi niscaiva găluşte umplute nu cu prune, ci cu zmeură (gomboţi cu zmeură, adică). Lui Cortázar nu știu ce i-aș găti, probabil fiindcă m-aș teme să nu îi fiu pe plac și să nu gafez culinar. Şi ar mai tot fi. Dar eu ce aş dori? Multe. Ce-aş dori, însă, acum, chiar acum, fiindcă e iarnă deplină, ar fi vişinele conservate într-o manieră unică şi de neîmpărtăşit, după rețeta din Livada cu vişini. Şi, firește, aș mai pofti să fiu hrănită cu toate felurile de mâncare din O mie şi una de nopţi. Cam un an de zile. :)))

2 răspunsuri to “Ce mănâncă scriitorii mei preferaţi”

  1. Monica Ghetz Says:

    Bravouri de excelență, Rux! Te-aș provoca să continui exercițiul cu meniuri recomandate liderilor momentului internațional. Celor autohtoni e inutil să le fabricăm platouri din abundența imaginației și a rafinamentului. Au gusturi fruste, scufundate în tradiționala garnitura de R-A-H….

Lasă un răspuns

