captain Steve

West Virginia 1938

Odăile mele de copil la hârjoană, afară, în spatele blocului (cu încă vreo cinci-șase copchii) erau din pături și cearceafuri. Dar păturile erau rezistente la ploaie, în vreme ce cearceafurile mă făceau să mă gândesc la bandaje și la un spital improvizat. Căsuțe înghesuite de lemn, cât o cutie mai mare de chibrituri, nu am avut. Și nici case-n copac, deși aveam niște nuci strașnici în spatele blocului, într-o grădină pe care o bântuiam și călcam tocmai fiindcă nu era a noastră, ci a unui popă (de-aceea îi spuneam Grădina lui Popa). În schimb aveam o droaie de pietre mari și grele de calcar, pe care ne cățăram și ne jucam Planeta giganților, Pierduți în spațiu, Planeta maimuțelor, Tunelul timpului. Eu voiam să fiu captain Steve din nu știu care serial. Stăteam cățărați pe pietre și cinci-șase ore, prefăcându-ne că avem la dispoziție tehnică sofisticată și că dirijăm o navetă spațială. Culcușurile noastre pe vârful pietrelor de calcar au fost cel mai grozav scaun de pirat ori pilot de supersonică pe care l-am avut vreodată. Uneori, însă, nu știu de ce, mă gândeam la cutii de lemn și resturi de căruțe și coviltire pentru joacă. Dar de avut nu le-am avut niciodată la îndemână. Copiii de la bloc, așa cum eram eu, se cățărau pe pietre ori alergau prin tuneluri, când se schimbau conductele.

2 răspunsuri to “captain Steve”

  1. Valeriu Gherghel Says:

    Eu am avut coviltir. Pe un tapsan, veneau primavara tigani cu corturile, asezau cortul si lucrau ceaune, tingiri, cratite. Uneori, ma chemau in cort, sub coviltir, si imi dadeau sa mananc carne fripta in pripa 🙂

  2. mesmeeacuttita Says:

    norocosule de Valeriu 🙂 !
    ai avut noroc berechet, cum se spune!

Lasă un răspuns

