mansarda cu povești

IMG_1061

Din mansarda aceasta au ieșit odinioară povești cu nemiluita, despre noile 1001 de nopți rostite de Duniazada (sora la fel de iscusită a Șahrazadei), de sclava sa Rașazada (personaj inventat, cu tâlc) și de regele Șahzaman (fratele lui Șahriar) – plus destui alți povestași de pripas, iviți într-o carte peregrină de vreo cinci sute de pagini. La cinci ani după vechile povești arabo-dunărene nu s-a mai scris aici aproape nimic, decât o introducere improvizată și pripită. Semnul a fost acela că mansarda de odinioară se umpluse în chip risipitor de și cu povești, apoi le expulzase și, golindu-se, nu mai voia să fie umplută cu nimic altceva decât cu ea însăși, mansarda cu perne pe jos și cu o masă japoneză (sau chineză) joasă, făcută din pătrate cusute între ele tot cu lemn. Dacă de la mansarde se trag poveștile  – apoi tot de la ele se și încheie poveștile ori sunt lăsate neterminate istorisirile. Locurile psihice de scris nu trebuie repetate, fiindcă sunt păcălitoare.

10 răspunsuri to “mansarda cu povești”

  1. crazy-b Says:

    Respecte de la un vechi admirator din Timisoara. Ce mai face domnul Boar din Targu Mures?

  2. mesmeeacuttita Says:

    multumiri pentru gandul bun.
    v-as răspunde dacă aș fi limpezită despre cine vorbiti! 🙂
    dar nu sunt.

    • crazy-b Says:

      Ati avut acum vreo 4 ani o colaborare cu Reea. L-am vazut pe unul dintre angajati postand pe blogul dvs…sau invers…ati postat dvs pe blogul lui. O companie de webdesign din Tg Mures. M-am gandit ca s-ar fi putut sa il fi cunoscut…o fi fost implicat in proiectul cu pricina. Era ofuscat pe mine, ca bloger, si am citit ceva pe blogul asta mai demult si am luat-o personal. M-am gandit ca o fi apelat la dumneavoastra pentru niscaiva vendete literare :)))

      • mesmeeacuttita Says:

        este atât de ciudat acest comentariu încât nici nu știu ce să răspund. cine este Reea? despre ce fel de angajați este vorba?
        oare trăim pe aceeași planetă?

    • crazy-b Says:

      E o chestie relativa si subiectiva totodata. Mea culpa. E o companie de webdesign din Tg Mures. Era un tip care postase mai demult pe blogul dvs si lucra la respectiva companie. Domnul Boar era coleg cu acest domn si cum si el terminase la Babes-Bolyai, ma gandeam ca dvs s-ar putea sa il fi cunoscut pe Boar direct sau printr-o terta persoana. Tipul (adica Boar) incerca sa imi dea peste nas, literar vorbind, dar nu prea avea cu ce si atunci (in 2010) cand am citit pe blogul dvs niste chestii pe care le-am simtit apropouri, m-am gandit ca s-ar putea sa fi apelat la dvs ca sa imi arate, vezi, Doamne, ce inseamna profesionalismul literar. Oi fi banuit aiurea ce am banuit. Dvs stiti cel mai bine. Oricum, mi-a placut cum scrieti si de asta v-am complimentat. Era un articol de genul „cutii de dormit de inchiriat in japonia”, foarte interesant. Si mai era unul „cartea cel mai bun prieten”.

      • mesmeeacuttita Says:

        Iar eu vă precizez din nou că nu am habar nici de Reea, nici de dl. Boar, nici chiar de Tg. Mureș :)))
        Dar memoria poate fi și un false friend 🙂
        Legăturile de blog la ani distanță seamănă. uneori, cu niște bolduri 🙂
        Gracias pentru complimente!

  3. Yoshiro Sakamoto Says:

    Stimată doamnă Ruxandra Cesereanu,

    Bună ziua. Mă numesc Yoshiro Sakamoto și sunt student la Universitatea de Limbi Străine din Tokyo (Tokyo University of Foreign Studies) Japonia. Sunt în primul an de doctorat și mă intereseaza literatura, filozofia și religia româna. Acum o săptămână, v-am trimis un mesaj de email cu o rugăminte în legătură cu studiile mele, dar e posibil să fi intrat in Spam si să nu fi ajuns la dumneavoastră. De aceea îndrăznesc să vă scriu pe blog și să vă rog frumos să verificați dacă ați primit mesajul meu. Vă mulțumesc mult.

    Cu respect,

    Yoshiro Sakamoto
    Doctorand la Universitatea de Limbi Străine din Tokyo
    e-mail: unlimited446@yahoo.co.jp

    • mesmeeacuttita Says:

      Buna ziua, domnule Sakamoto, nu am primit niciun mail de la dvs. sau e posibil sa fi intrat in Spam si acolo sa se fi blocat. Asa incat o sa preiau adresa de mail de mai jos.
      … Desi ma intreb dacă nu este vorba despre o glumă 🙂

  4. fumurescu Says:

    *chinezeasca? 🙂

  5. mesmeeacuttita Says:

    japonezxo-franțuzească 🙂

Lasă un răspuns

