telefoanele retro

4186-16778

Când eram fetiță și nu erau telefoane în bloc (nici la mine acasă, nici în vecini) îmi plăcea să mă joc prin casele oamenilor mari (cred că era vorba despre instituții oficiale, anume – școli, poștă & Co), cu telefoanele de ebonită. Vorbeam mult și bine la ele, la telefoanele acelea negre și grele, ca niște drugi, și eram voioasă, fiindcă îmi imaginam că, dincolo de telefon, se găsea Bau-bau (care pentru mine era reprezentat de lupi, nu știu de ce – de fapt ii spuneam Baubad!). Apoi, într-o zi, o altă fetiță mi-a spus un secret: că la telefon se putea vorbi cu Dumnezeu. Nu prea știam eu cine este D, dar suna impozant pentru o fetiță. Îmi intrase însă în cap ideea că acest D era surd, fiindcă nu îi auzeam niciodată glasul și doar eu vorbeam cu spor șăgalnic în telefon, zicandu-mi totusi ca, desi D e surd, ar putea auzi la o adica printr-o palnie. De la o vreme, am refuzat să mai vorbesc, fiindcă de fiecare dată mă pufnea o chicoteala ciudata. Lucrurile nu au rămas așa doar fiindcă am crescut și telefoanele s-au schimbat grozav, cu toate intestinele lor tehnice. Ceea ce tocmai sfârșesc de spus și scris aici e doar o șaradă, firește. Care are șansele să fie adevărată în proporție de 75 la sută.

4 răspunsuri to “telefoanele retro”

  1. Fridolin Says:

    Bau-bau era reprezentat de lupi pentru ca „a venit un lup din crâng/Si-a intrat în sat sa fure/Si sa duca în padure/Pe copiii care plâng.” 🙂 Haite de lupi flamânzi cutreierau povestile copilariei…asa încât Bau-bau era asociat firesc cu animalele acelea care s-au dovedit mai târziu a fi chiar simpatice. Tin minte ca mai era un monstru care ma pândea uneori în baie, Blanosu’ îl chema. Un monstru alb care devenea din ce în ce mai mare si urma sa ma înghita daca…daca nu aveam grija la dopul cazii din care iesea apa cu spumant,iar preaplinul din pardoseala refula. Si ca sa nu inunde copilul vecinii,i se construise un monstru care îl pândea mereu din tevile blocului (poate si de aceea nu am considerat niciodata meseria de instalator ca fiind o posibila optiune de viata).
    Telefonul negru de ebonita ? Ei bine,un astfel de telefon era frecat zilnic cu spirt de bunica fridolineza,chiar daca sunete în receptor înca nu se auzeau pe vremea aceea. Zeul Fir,spunea bunicul fridolinesc,nu a reusit înca sa ajunga în vagauna lui. Când va ajunge,vom putea vorbi în receptor si auzi pe altii vorbind (telefonul cuplat,care m-a facut sa întreb atunci când am auzit pentru prima oara de policlinica cu plata : „cu cine e cuplata?”). Eu îl confundam pe acel zeu,Fir,cu Zefir. Si ma gândeam ca a Zefir-deodorant miroase spumantul de baie care dadea nastere Blanosului,si uite asa am concluzionat la o vârsta frageda ca lumea e plina de monstrii,prin tevile blocului ori firele telefoniei. Ceea ce s-a dovedit a fi nu tocmai neadevarat 🙂
    Et voici que la boucle est bouclée 🙂

  2. mesmeeacuttita Says:

    Ce grozava marturisire a facut Fridolin aici! 🙂 Iar domnii sau monstrii sau zeii acestia numiti Blănosu și Fir sunt amuzant de deocheati de percepția noastră spăimoasă din copilărie 🙂
    La boucle ar putea continua, de facto, oricand si oricand, fără să fie „buclată” neapărat 🙂

  3. gravgravatar Says:

    ”Eu sunt ursul din țevile casei, urc pe conducte în ceasurile de tăcere, prin țevile de apă caldă, de la calorifere, de la aerul condiționat, alunec prin conducte de la un apartament la altul, căci sunt ursul care merge prin țevi.
    Cred că sunt prețuit pentru că blana mea menține țevile curate, alerg fără răgaz pe conducte și nimic nu-mi place mai mult decât să trec dintr-un apartament într-altul strecurându-mă prin țevi. Uneori scot câte o labă prin robinet și fata de la etajul trei strigă că s-a ars, sau mormăi în dreptul cuptorului de la doi și bucătăreasa Guillermina se plânge că nu mai trage bine.(…)”
    J.C.

Lasă un răspuns

