Înspăimântătoarea roată mare și adorabila roată mică

biciclete

Când, în primăvara lui 2013, mi-am cumpărat bicicletă, cam așa ceva mi-am dorit de fapt, o bicicletă de epocă (epohă), deși aveam trac la ideea că roata mare ar fi putut ea să mă dirijeze pe mine și nu eu pe ea. De fapt, viziunea unei astfel de biciclete de odinioară avea pentru mine gustul și tactilitatea unui lornion – pur și simplu mă gândeam cum ar fi fost să dirijez (conduc) pe malul Someșului un lornion, care, întâmplător, să fi fost și bicicleta mea. Mi-aș mai fi dorit, firește, un taior cu fustă lungă și largă, precum cel al doamnei din imagine și o pălărie pe măsură, nu foarte mare (relativ cilindrică), concrescută cu flori și ornamente pe verticală iar nu pe orizontală (ca să nu se zguduie de la mersul pe bicicletă). Dar, așa cum știm cu toții, socoteala de acasă nu se potrivește cu aceea de la negoț, așa încât bicicleta mea este un Pegas alb, femeiesc, cu ghidoane cornute, cu șezutul jos (coborât), cu roțile mijlocii (niște corcituri de roți, între urieșenia și piticotul din imaginea de epocă). Se dezumflă destul de ușor din pricina frânelor pe care le pun și care sunt menite să mă ferească de coliziunile destul de frecvente de care aș avea parte. Dar e o bicicletă dotată cu voioșie și umor, așa încât nici nu o țin pe balcon sau în debara, ci taman în casă, ca să nu i se îmbolnăvească spițele de la anotimpurile cusurgii.

2 răspunsuri to “Înspăimântătoarea roată mare și adorabila roată mică”

  1. scorchfield Says:

    Deja visez!

  2. mesmeeacuttita Says:

    :))) (visați, visați, până vă săturați! ar spune herr Freud)

Lasă un răspuns

