O cărțulie primită după optsprezece ani

Destule lucruri bizare pe lumea asta, cu pivnițe, mansarde, încăperi ascunse (zidite), sertare, cufere, conserve, geamantane, cutii magice sau cutii pur și simplu. A ajuns la mine, după aproape optsprezece ani de la expedierea ei, printr-un poștaș improvizat (care a uitat cartea cu pricina nu-se-știe-unde) o cărțulie scrisă de un poet pe care l-am cunoscut pe vremea când era adolescent, odinioară. A fost de parcă aș fi primit un soi de răvaș de pe altă planetă, a tinereții mele năstrușnice și a viitoarei mele maturități la fel de năstrușnice. Cum de cărțulia a ajuns doar acum – nu are explicație: poștașul (mai exact poștășița) improvizat(ă) nu mi-a spus altceva decât că a regăsit, din greșeală (sau din noroc) cărțulia și s-a gândit să mi-o înmâneze, chiar dacă gestul cu pricina era marcat de o întârziere aiuritoare și nejustificată. Nici măcar nu mai am cum să îi mulțumesc expeditorului și autorului cărții despre care nu mai știu nimic și care (cred) nici nu a mai publicat nimic în afara acestei cărți. Așa încât nu îmi rămâne altceva decât să citez un poem, după ce deschid cărțulia la întâmplare (ca să vedem ce poate ieși dintr-o simili-cutiuță magică prăfuită, la optsprezece ani de la facerea ei, acum petrecându-se desfacerea ei).

„Copiii se duc vara cu părinții pe litoral și construiesc

salbe de castele pe malul mării.

Dragi bunici

din frumoasa stațiune vă pup și vă trimit o vedere.

Azi am făcut cel mai frumos castel de pe plajă.

Așa a zis lumea care l-a văzut.

L-am făcut pentru pescăruși, ca să doarmă frumos la noapte.

Cineva a dat cu o piatră în lac și lacul a făcut valuri.

Un val mai mare a ajuns până la castel și l-a dărâmat.

Astăzi am mai găsit trei scoici și un pescăruș mort.

Un nene a zis că a murit de bătrânețe.

Eu l-am luat și l-am îngropat în nisip, ca să nu vină

valul cel mare și să-l înece.

Mami a zis că dacă o să avem bani la anul o să pot îngropa

doi pescăruși.”

(Horațiu Baciu, 1996)

2 răspunsuri to “O cărțulie primită după optsprezece ani”

  1. lazarescu darie Says:

    Frumos,,,pe unde-o fi poetul?

  2. mesmeeacuttita Says:

    tocmai am primit raspunsul pe facebook:

    http://adevarul.ro/…/horatiu-baciu…/index.html

Lasă un răspuns

