nici frenezii pro-, nici ifose anti-

Paradise_Planet_by_katstyle

Trebuie oare să visăm paradisul? Cum am putea evita să visăm paradisul?  Dacă, așa cum tocmai am spus, este imposibil și mă întreb cum am putea, chiar, să ne dorim așa ceva, asta înseamnă că paradisul nu poate să fie decât visat și că, în același timp, promisiunea sau amintirea paradisului ar fi deopotrivă aceea a fericirii absolute și aceea a unei catastrofe ireversibile.

(Jacques Derrida – Fiara și suveranul, traducere de Bogdan Ghiu, Editura Tact, 2013)

P. S. Nu am frenezii pro-derrideene, dar nici ifose anti-derrideene, iar citatul de mai sus îmi pare pur și simplu omenesc de apropiat, mai ales atunci când le vorbești unor omuleți pasionați de cogniție, explicându-le ce e cu viața și moartea în principiu și în general. În particular – e cu totul altceva.

2 răspunsuri to “nici frenezii pro-, nici ifose anti-”

  1. Ontelus DG Says:

    Dincolo de justețea celebrului pariu al lui Pascal, Paradisul/Raiul este acea realitate consolatoare în fața deșertăciunii lumii la care teistul se raportează, cu toate că, în fața lumescului, este cel puțin la fel de vulnerabil ca și agnosticul.

  2. mesmeeacuttita Says:

    hmmm 🙂

Lasă un răspuns

