una-alta despre

GEDSC DIGITAL CAMERA

Masa mea de scris arată cam așa, încărcată cu tot soiul de ingrediente: 1. un laptop Toshiba (cam hârșâit); 2. o farfurie mică pe care se găsesc pietre (din Marele Canion, din deșert, de la Pompei, din insula Milos); 3. o albină metalică uriașă și emailată; 4. cea mai pitică și aparte carte din casă (o țin ca pe o cutie de chibrituri în mâini) care conține o invocare a morților; 5. o iconiță pe sticlă; 6. doi îngeri mici – unul din paie aurite, celălalt din lut; 6. un înger descărnat de-al lui Damien Hirst (într-o carte poștală); 7. un leu gravat de mine după șablon, la muzeul Victoria and Albert, din Londra; 8. un piron aurit de cale ferată (de odinioară) de la New Orleans, pe care l-am primit cadou la un festival de povestitori din Transilvania și de pe Mississippi; 9. un ban fals din aramă, de trecere peste un pod; 10. o grămadă de caiete și jurnale și carnețele scrise sau doar mâzgălite! În spatele mesei se găsește chitara mea de folkistă și rockeriță, din adolescență (cam dezacordată, fiindcă nu mai știu să cânt, am uitat).

De fotografiat nu vreau să-mi fotografiez masa de scris, fiindcă n-ar fi prea sănătos: o asemenea fotografie mi-ar fura energia, magic vorbind. Așa că arăt, în schimb, o imagine de la o masă de citit și făcut fișe, undeva, într-o faimoasă și erudită bibliotecă londoneză. Cine are imaginație și-o poate închipui și fără să vadă în mod real masa mea de scris :).

11 răspunsuri to “una-alta despre”

  1. sauribalic Says:

    se zice despre unele chitare (uitate în locuri magice) că, după un anumit timp, îşi găsesc singure acordajul potrivit; iar apoi nu trebuie decât să asculţi acea muzică nou creată şi să îi dai forma unui cântec-descântec (aici mesmeea ar putea scoate un album, deoarece ştie destule descântece pe care doar le-ar armoniza la sunetele ajunse, în mod natural, la înălţimea lor real-magică) 🙂

    • mesmeea cuttita Says:

      sauribalicii sunt chiar ei niste chitaristi redutabili, asa incat nu mi-as ingadui sa ii concurez vreodata (nici chiar pe blog) cu a mea chitara din vremuri de odinioara, mult prea dezacordata si chiar fara un buton la gât 🙂

  2. Fridolin Says:

    O carte complicata,de debut,mai lipsea de pe masa aceea 🙂 Ba nu,nu pe masa,ci lânga. Fridolin scriind,imaginându-si…:)
    P.S Interesanta imaginea pironului acela aurit. Am unul de fier,un piron de cale ferata,ruginit dar curat (e un concept proaspat inventat,acesta : rugina curata 🙂 ) de la Periprava. Îl am de multa vreme,si-l plimb peste tot cu mine. Miroase a stuf,a mare agitata,a cenusiu.E un piron cu un destin bizar : fixa o linie ferata la Canal si a calatorit prin cam toate locurile alea la care visau cei ce-mpingeau vagonetii aia plini de moarte.
    Ma întorc la imaginea mesei dumneavoastra,ca e mai vesel 🙂

    • mesmeea cuttita Says:

      Cărțile de debut sunt niște manuscrise cu tâlc (întotdeauna), așa încât Fridolin să fie liniștit că nimeni nu va pieri dintr-un citit de carte nouă (bildungsroman postcomunist) 🙂

      Cât despre pironul aurit, am 2 de fapt, unul l-am primit eu (la New Orleans, de la un poet post-post-suprarealist pe nume Dave Brinks, patronul barului Gold Mine Saloon – cel mai boem loc din French Quarter), iar altul l-a primit domnul Anir (de la același poet). Ele sunt tare norocoase (aducătoare de noroc) deocamdată (unul e pe masa mea de scris, altul e langa o vrăjitoare de jucărie și sprijină o frunză uscată de palmier din Caraibe, în formă de machetă) 🙂

      Despre pironul de la Periprava nu știu ce să spun – poate i-ar fi mai bine în vreun muzeu tematic decât într-o valiză de om care nu ostenește să-și amintească 🙂

  3. Valeriu Says:

    Nu ne deosebim, Ruxandra, prea tare. Și eu am multe lucruri pe masa complet goala :))

  4. mesmeea cuttita Says:

    unele din lucrusoarele de pe masa „valeriană” cred că-s primite de la călătorii prin Roma, Grecia, Buenos Aires, dacă-mi aduc bine aminte 🙂

    p.s.
    și să vezi (să nu crezi) – deocamdată n-am mărturisit ce anume lucruri se găsesc prin sertarele biroului meu (dar asta e altă mâncare de pește) :)))

  5. scorchfield Says:

    Dacă dau sticlele la o parte, pot citi data -ziua și luna, pe biletele de tramvai, șervețelele pătate cu ruj -de la cheful trecut, le păstrez cu sfințenie, cele câteva cărți ude se vor usca la soare, un loc mic este îndeajuns pentru a scrie despre un Univers Mare.

    Ca să termin cu-un pleonasm. 🙂

    • mesmeea cuttita Says:

      pun o întrebare mică de tot : și?
      (and, et, y)

      (ceva nu e incheiat in comentariul de mai sus, lipsește ceva)

      • scorchfield Says:

        „cele mai frumoase pagini din „Bunavestire“ au fost scrise pe un capac de closet. ”
        http://chestiilivresti.blogspot.ro/2013/10/un-interviu-cu-nicolae-breban.html
        ultimul rând

        Fără a persifla cele scrise de dumneavoastră, eu am dorit să scriu doar că actul de a scrie nu ține de mediu, de lucruri sau de oameni chiar.
        Nu este primul comentariu (al meu) care provoacă.
        Nichita Stănescu se spăla pe mâini înainte de a scrie.
        Eu scriu de multe ori într-un haos total, de zgomot, de activitate diurnă intensă în jurul meu, telefoane, prezențe nedorite sau chiar dorite.

      • mesmeea cuttita Says:

        (… ) asta înseamnă că nu s-a priceput ce am vrut să spun prin această postare (care nu s-a dorit defel a fi infatuată și scoțătoare de ochi) :)))

        sensul poveștii mesei mele de scris a fost cu totul altul!
        – întâi de toate unul jucăuș, apoi cu destule alte ramificații vrăjitorești :)))

      • scorchfield Says:

        mea culpa!

Lasă un răspuns

