Cortazariana (El padrino din Calle Florida)

IMG_0971IMG_0972

Unul dintre lucrurile pe care le-am gustat grozav la Buenos Aires (în această toamnă de pomină, la șapte ani după prima descindere acolo în căutarea lui Ernesto Sábato) a fost libraria Ateneo, de pe Calle Florida, al cărei naș (oficial) – el padrino – este Julio Cortázar. Am adăstat în acea librărie într-o zi friguroasă de sâmbătă, plină de cafele și ceaiuri de mate cocido (acesta merită băut întotdeauna fără zahăr, doar verde palid ori maroniu), și-am re-re-recitit pe îndelete primul capitol din Rayuela (Șotron), ediția de lux, omagială, la 50 de ani de la apariția romanului. Acum șapte ani am fost oarecum tristă, văzând în librărie, desfășurate pe mulți metri, profesionist, fotografiile tulburătoare, crepusculare, ale lui Cortázar. De data aceasta, am fost, nu știu de ce, voioasă și jucăușă, de parcă mi-aș fi dorit să fiu un duende care să-l înghiontească pe El Padrino să facă pași din fotografii și să iște ceva, un mic scandal, vreun leșin, o păcăleală, o fugă. ORICE.

IMG_0970

IMG_0968

4 răspunsuri to “Cortazariana (El padrino din Calle Florida)”

  1. Barbu Marian Says:

    Acul fin al Memoriei reuşeşte extraordinar de bine să surprindă clipa de levitaţie inmtelectuală,emoţie şi confort.

  2. mesmeea cuttita Says:

    esențial este să nu ajung viespe :)))

  3. decoratiuni de gradina Says:

    Superb articol!

  4. mesmeea cuttita Says:

    e doar un răvaș despre don Julio 🙂

Lasă un răspuns

