rebeliune, cinism, spirit caustic – Thomas Bernhardt (un oaspete)

Am achiziționat Extincție. O destrămare, romanul incisiv al lui Thomas Bernhardt (Editura Art, în traducerea Gabrielei Danțiș). Citesc deocamdată pe sărite, doar ca să adulmec stilul autorului. După care mă voi apuca de lectura integrală, cap-coadă.

Iată o mostră din carte:

„Deoarece se vorbise numai despre vânători să poarte sicriele, am spus că și grădinarii trebuiau bineînțeles să ducă sicriele, ceea ce era neobișnuit în întreaga conversație, tot timpul spuneam sicriele, când de obicei nu se vorbea decât de un sicriu în asemenea circumstanțe. Vânătorii nu sunt deloc în situația de a duce sicrie, am spus. Vânătorii și grădinarii vor duce sicriele, am spus, două sicrie vor fi purtate de vânători, un sicriu de către grădinari.”

Notă:

Atâta reclamă am ingurgitat despre Zen și arta reparării motocicletei (autor: Robert M. Pirsig), încât nici nu mai știu ce să fac. Dacă are cineva sugestii legate de cartea lui Pirsig, este poftit să le facă aici.

2 răspunsuri to “rebeliune, cinism, spirit caustic – Thomas Bernhardt (un oaspete)”

  1. Fridolin Says:

    Ei bine,abia ce am aflat de existenta domnului Pirsig (când realizez ce lacune am în cultura generala ,ma gândesc ca nici o motocicleta,fie si reparata,nu mi-ar fi îndeajuns pentru a parcurge toate existentele necunoscute) .Din ce „zice la ziar” despre dânsul,înteleg ca ar trebui practicat un pic.Zen,desigur 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    … poate ar fi nevoie nu de o motocicleta, ci de o motoreta ( a propos de literatura universala) :)))

Lasă un răspuns

