Iași, Golia, Trei Ierarhi

În noaptea asta plec la Iași, n-am mai fost acolo de mai bine de douăzeci de ani. Nici nu mai știu cum miroase Bahluiul. Știu doar că odată, cândva, pe când aveam 20 de ani, am încercat, metaforic, să mă cațăr pe zidurile bisericii Trei Ierarhi. Mai știu că am rătăcit prin oraș hai-hui și valvârtej, că am dat o raită vagaboandă și golănească prin Copou, că am zăcut pe o terasă și am discutat, parcă, despre Kant (sau Schopenhauer?) și tot așa. Amintiri fărâmițate, ciuntite.

Iar acum am un gust de madlenă proustiană și mi se resfiră printre degete un citat lung din Javier Marias (Mâine în bătălie să te gândești la mine): „Mirosul morţilor se păstrează când nimic nu mai rămâne din ei. Durează cât timp mai rămân corpurile lor şi după aceea un timp după ce corpurile lor au fost duse şi îngropate. Rămâne în casa lor, atâta timp cât nu se aeriseşte, şi în veşmintele lor pe care nu le mai spală nimeni, pentru că nu le mai murdăreşte nimeni şi devin recipientele mirosului; rămâne într-un halat de baie, într-un şal, în cearşafuri, în hainele care atârnă pe umeraşele lor nemişcate şi nebăgate în seamă zile, săptămâni sau luni şi ani uneori, aşteptând zadarnic să fie din nou date jos de pe umeraşe, să intre iar în contact cu singura piele umană pe care au cunoscut-o, atât de credincioase.”

Ce ți-e cu orașele uitate, pe care nu le-ai mai vizitat de zeci de ani (deși sunt relativ aproape de tine), ce ți-e cu morții și nostalgia după ei. Proustianizez cu lentoare mică de gărgăriță.

8 răspunsuri to “Iași, Golia, Trei Ierarhi”

  1. iubire Says:

    Când vrea Dumnezeu să ajungi şi la Craiova?

  2. mesmeea cuttita Says:

    hmmm, am fost acum 3 si 4 ani, cateva ore, in drum spre Cetate!

  3. Fridolin Says:

    „Proustianizez cu lentoare mica de gargarita” e foarte,foarte…cald ! O gargarita mica,rotunjoara,rosie cu buline negre,si care întrebata fiind ce mai face,raspunde : proustianizez ! 🙂 (chestie spusa pe un ton hotarât,stând picior peste picior -asa cum stau gargaritele,desigur- si bând ceai). Bon voyage 🙂

  4. mesmeea cuttita Says:

    :)) grand merci!

  5. scorchfield Says:

    Iași, Golia, Trei Ierarhi
    Iosua. Goliath, Sfânta Treime

    P.S.
    Pentru inducerea în eroare a adversarului 🙂

  6. mesmeea cuttita Says:

    fain, domnule S 🙂
    (mi-a tihnit)

  7. flodai Says:

    „Proustianizez cu lentoare mică de gărgăriță.”

    Dar, „mă întor … rrr … rc și zic:” Proust nu merită (a fi) recitit.

Lasă un răspuns

