un al doilea personaj eșuat, tot un eschimos(ss)

Un al doilea personaj eșuat, la care am renunțat tot acum vreo șase ani, a fost un soi de geamăn al lui Cruz Eschimos – pe nume Eschimosss Hipopotam. Habar nu am de ce i-am dat acest nume. Dar știu că era anarhist. Iată mai jos câteva din frazele lui de duh (sic!):

Dumnezeu il intreaba pe Eschimosss: tu ce vrei sa te faci cand vei fi mare? Iar Eschimosss ii raspunde: eu sunt deja mare! Dumnezeu il intreaba iar: dar ce vrei tu de la viata si oameni? Vreau pe dracu, raspunde Eschimosss. Nu vreau mare lucru, mai exact vreau putin si aproape deloc. Mai exact, precizeaza Dumnezeu: ce vrei? Vreau nimic, raspunde Eschimosss. Esti nihilist? il intreaba Dumnezeu. Sunt ceea ce sunt, ii raspunde Eschimosss. Asta-i definitia si raspunsul meu, zambeste Dumnezeu, privindu-l crucis pe Eschimosss. Atunci Eschimos il lasa in plata domnului pe Dumnezeu si se duce sa fumeze o tigara.

Eschimosss vorbeste cu Inteleptul. Cum as putea sa nu fiu ceea ce sunt? Fii exact ceea ce esti, ii raspunde Inteleptul. Dar nu pot sa fiu ceea ce sunt. Atunci nu fi si nu mai incerca sa fii nicicum. Ce inseamna nicicum, intreaba Eschimosss? Inseamna ceva foarte putin, raspunde Inteleptul. Hai sictir, isi spune Eschimosss in gand.

Eschimosss ar vrea sa danseze si sa inoate cu lupii albi. Sint animale tamaduitoare, care aduc noroc. Iar Eschimosss are nevoie de noroc. Eschimosss s-a saturat de nenoroc. Iar Dumnezeu nu face nimic, ci doar ii tine prelegeri in gol. De ce sa se mire lumea ca Eschimosss a ajuns anarhist? Sa nu se mai mire.

4 răspunsuri to “un al doilea personaj eșuat, tot un eschimos(ss)”

  1. scorchfield Says:

    „Nanook of the North” ar fi avut astăzi -cu siguranță, peste 100 de ani, de aceea am avut posibilitatea să mă întâlnesc cu el pe coridoarele visului:
    „Cum de vânai atât de bine, atât de spectaculos, te-am văzut în film, atunci, în 1922?”
    Nanook îmi răspunde:
    „Când vânam o focă, trebuia să fiu focă pentru a mă apropia de ea și în ultima clipă mă transformam în urs polar. Când vânam un urs polar, trebuia să fiu focă pentru a mă apropia de el și atunci mă transformam în om. Când mă luptam cu oamenii răi, mă transformam în focă pentru a mă apropia de ei, în urs pentru a-i speria, în om pentru a-i țintui cu privirea, în zeu pentru a-i nimici.”

    „Nanook, tu ești zeu?”
    „Da, ultimul zeu echimos!”

    http://www.imdb.com/title/tt0013427/

  2. mesmeea cuttita Says:

    teribil! stiti ca si eu ma gandisem, in background, la Nanook?!
    pe de alta parte, repet, eschimos(ss)ul meu este un anarhist…

  3. iubire Says:

    Cam ca Eschimosssul tocmai mă gândisem şi eu, din fericire.

  4. mesmeea cuttita Says:

    atunci este in regula 🙂

Lasă un răspuns

