pisică-broscuţă

Bărbatul despre care scriu acum era o pisică. Multă lume ar putea crede că era un motan, dar nu, el era o pisică verde, cu ochi tăioşi, cu mustaţă înfoiată, bine tăiată. O pisică-husar, cu stranii dorinţe pe care mi le-a spus şi mie, în timp ce stăteam pe treptele unui pavilion. Avea o voce caldă, rugoasă totuşi de la fumat, o voce de colonel pe jumătate prusac, pe jumătate polonez. Era un bărbat mic de statură, păşind molcom sau chiar uşor legănat, cu ochi puţin inflamaţi de alcool, ca o broscuţă veselă. Era şi pisică, şi broscuţă. Era un bărbat de-al nostru, al femeilor, aproape ca noi. El vorbea rar, mâncând cuvintele ca nişte felii de halva, înghiţindu-le pe îndelete. El ar fi vrut să fie dotat cu un marsupiu, dar nu ca un cangur: un marsupiu mai bine ascuns, mai invizibil, în care să îşi poarte iubita. Mai exact, ar fi vrut ca iubita lui să trăiască toată ziua în acel marsupiu, să o poarte cu el zi şi noapte, să o ferească de ispitele şi zeflemelile acestei lumi. Ar fi lăsat-o să respire aer curat doar noaptea, la lumina stelelor şi, după cum mi-a precizat, ar fi lăsat-o să se uite foarte puţin la televizor. Dar i-ar fi făcut cafeaua dis-de-dimineaţă şi ar fi spălat-o ca pe un bursucel. Ar fi pândit-o în timpul rugăciunii, ca să vadă dacă se roagă şi pentru el. Ar fi hrănit-o el însuşi ca pe o vietate firavă. Bine, i-am spus, dar iubita asta ar trebui să fie cât o fetiţă de vreo cinci ani, fiindcă altfel nu ar încăpea în marsupiu. Ce poţi să faci cu o iubită care are trup de fetiţă de cinci ani? O iubită pe care să o ai mereu cu tine, mi-a spus el, ce mi-aş putea dori mai mult? O iubită de buzunar, am mormăit eu. I-aş spune poveşti şi aş pieptăna-o, m-a întrerupt el. M-am uitat bine la bărbatul din faţa mea: era o pisică de bărbat, aşa că am spus miau-miau şi dusă am fost.

Lasă un răspuns

