Serghei Paradjanovul meu (1)

GEDSC DIGITAL CAMERA

Narcisiacă fiind, dar și paradjanoviană, aș pofti și eu să zac într-un tablou vivant de-al maestrului Serghei și să mă sălășluiesc acolo, oglindită printre celelalte obiecte. Nimic nu e silențios printre obiectele lui Paradjanov, puse laolaltă, dantelărește. Totul e un zumzet și o foșnire ce ies la iveală tocmai din pricina îmbinării obiectelor, unele pulverizate, altele, întregi.

GEDSC DIGITAL CAMERA

Cine ajunge la muzeul Paradjanov din Yerevan are nevoie de o zi întreagă ca să străbată casa de păpuși mari, mijlocii și mici a regizorului, care s-au jucat estetic cu propria lor păpușărie până s-au închis de bunăvoie în icoane cu catarame diafane.

GEDSC DIGITAL CAMERA

6 răspunsuri to “Serghei Paradjanovul meu (1)”

  1. PORIFERN Says:

    Si eu ma gandeam tocmai adineauri la el. Astept(am) si la noi asa lucruri cum erau poe(fil)mele lui. Cred ca s-ar putea face. Poate ca le are cineva in minte deja… 🙂

  2. mesmeeacuttita Says:

    poefilme? verdictul este la țanc și la țintă 🙂

    însă doar filmul Culoarea rodiilor conține desăvârșit ultrapoezie.

    am văzut de curând Ashik Kerib, care e palid și desuet pe lângă Culoarea rodiilor…

  3. PORIFERN Says:

    Acum citesc in graba si nu stiu daca e filmul cu cetatea sau nu. Imi amintesc o scena a plangerii de acolo, era parca si o vrajitoare.
    In orice caz, e un suport teribil pentru vise.

  4. mesmeea cuttita Says:

    … și pentru paravise (sau metavise) e suport 🙂

  5. ora25 Says:

    Ce relicvarii pentru jucării defuncte. Parcă stau să se descuie.

  6. mesmeea cuttita Says:

    chiar se si descuie, incuindu-se la loc, parca!

Lasă un răspuns

