facesperanto

FCB

Un Parlament Facebook nu există încă, în schimb există o subtil-fățișă poliție care monitorizează membrii organului FCB, deoarece indivizii adicți au alcătuit deja un uriaș popor de bună voie în sclavie. La nivel mentalitar, fenomenul FCB este fascinant, o trufanda pentru cercetători, întrucât se poate specula cu vârf și îndesat, pot fi inventate și adaptate concepte, se pot face grafice, se pot înregistra procente participative și active ori pasive etc. Poporul FCB și-a creat o limbă facesperanto, ușor de învățat și de predat. Dar mai departe de toate acestea sau dincolo de ele, ce anume rămâne? Cât, cum și de ce?

P.S.

Mă bucur că m-am întors la blogul mesmeic, nișa mea departe de lumea dezlănțuită…

12 răspunsuri to “facesperanto”

  1. maskirovka Says:

    Da, bine ai făcut că ai revenit. Ți-am simțit lipsa. Lipsa!
    Sărbători fericite!

  2. dolores velicu Says:

    Ma bucur sa te regasesc n-am mai intrat la tine stiind ca nu mai scrii pe blog dar uite ca ai continuat.Era pacat pentru ca scrii fromos.In alta ordine de idei mi-am facut cont pe fb tarziu .doar asa am reusit sa gasesc persoane de care nu mai stiam nimic si nici pe alta calle nu le-am putut afla.

  3. Veronica Says:

    „Uriaş popor de bună voie în sclavie” e foarte precis. Dincolo de acest popor există totuşi un altul, mult mai numeros, care chiar trăieşte. 🙂

  4. ora25 Says:

    sărbători frumoase, mesmunda! cu clopoţei şi „minunate veste de salvare”! să avem un an nou fără adicţii, dar cu multiple dependinţe pline de dulapuri marca Narnia.

  5. CiGriArg Says:

    Limbajul facebook-ist e o chestiune mai serioasă decât poate părea la prima părere (după… părerea mea, părelinică 🙂 ). Poate greșesc, dar mi-e teamă pentru Majestatea Sa Gramatica (erata: Majestățile Sale Gramaticile – pentru că nu e doar cazul gramaticii românești), care s-ar putea să rămână fără prea mulți supuși…

    Pe la sfârșitul acestei toamne, un scriitor din Chișinău n-a primit viză pentru România, deși era invitat să-și lanseze cartea la Gaudeamus. Știam despre el, dar puține, așa încât, înainte de a semna o scrisoare de protest contra acestei nedreptăți, am mai căutat informații pe net. Și am dat de pagina sa pe FB, unde am găsit NUMAI texte tipice limbajului adolescentin din zona cea mai rusificată a limbii române (un limbaj aproape de neînțeles pentru un românofon nerusificat). Dacă până la această descoperire începusem parcă să clocotesc de revoltă, după ce am văzut textele cam puerile ale scriitorului nostru, mi-am pus întrebarea altfel: funcționarii consulari ar trebui, dar nu sunt obligați să cunoască tot ce se scrie la Chișinău (deh, pot alege să citească literatura produsă în alte regiuni geografice), dar, dacă eroul nostru a scris în acele anchete și documente necesare, obligatorii pentru perfectarea vizei, într-un limbaj… „ciudățel”, în acel limbaj pe care îl promovează de zor pe FB, diplomatul responsabil cu viza ar fi putut considera că e vorba de un impostor, care se dă drept scriitor român, pentru a pătrunde ilegal pe teritoriul UE (fie că ne place, fie că nu să admitem, realitatea e că aberanta frontieră de pe Prut, azi,nu e doar între două state românești, ci și între două zone de securitate, dacă nu adverse în mod declarat, atunci diferite, cel puțin).

    Sigur, glumesc, dar era o vorbă pe timpul sovieticilor, când sarcasmul devenise unica metodă acceptată de a discuta despre realitatea „înfloritoare” a URSS („conducătorii” erau atât de degradați încât nu înțelegeau sarcasmul sau atât de înțelepți, încât se făceau a nu-l înțelege!): „orice glumă conține și puțină… glumă”.

    * * *

    Dincolo de griji și adicții de orice fel, Crăciunul să vă aducă starea de poveste pe care o promite, sărbători frumoase, un an nou BUN, cu sănătate, realizări și fericire (toate astea în catități considerabile și enorme – în niciun caz mai puțin). La anul și La mulți ani!

  6. ofloarealbastra Says:

    Ce sa spun? Nu stiu cum e cu limba Facesperanto, mie mi-e dor de yahoo360. De aceea am un blog pe skyrock unde schimb culorile si ma joc cum doresc. Eu nu joc jocuri, schimb culori si criu…ce imi trece prin cap.FB-ul e ciudat, dar suntem, vrand-nevrand, prinsi in jocul lui. Noi ne jucam sau el se joaca? Nu stim.
    …………..Abtinandu-ma de la filosofare, va urez sarbatori fericite, un An Nou deosebit, fermecat!

  7. mesmeea cuttita Says:

    Cigriarg are dreptate sa manioasa si chiar caustica (hmmm, textuletul de mai sus te nevrozeaza putin)!

    un 2013 noroc-ochios 🙂

Lasă un răspuns

