Povestea lui Kasturmen cea din deşerturi (2)

Povestea lui Kasturmen cea din deşerturi

(2)

 

Facă Allah să nu te lipsească nicicând de acest dar al poveştilor, ci pururea să ţi se împrospăteze, îi urară ceilalţi beduini călători lui Mazran, după ce acesta sfârşi poveştile şi noaptea căzu rece peste deşert. În aceeaşi noapte cu tâlc, Kasturmen rămase doar puţin în cortul ei, căci se grăbi să afle fără sfială cortul lui Mazran, pe care îl şi găsi. Tânărul beduin dormea acoperit doar cu un şal subţire prin care i se zăreau şoldurile vrednice şi coapsele puternice, acoperit fiind el mai degrabă de propria-i piele şi frumuseţe goală. Ci, privindu-l, Kasturmen ştiu pe dată că numai acesta avea să fie alesul ei, drept care se dezbrăcă de veşmintele-i bărbăteşti, îşi despleti părul legat şi pe dată începu să-i susure la ureche lui Mazran adormitul: „Primeşte, iubitule, buzele mele şi tot trupul meu. Ia braţele mele care doresc să te înlănţuie şi sufletul meu care te doreşte.” Şi rostind aceste vorbe, pe dată Kasturmen fu străbătută şi copleşită de o tristeţe fără seamăn, simţindu-şi sfârşit sufletul. Ea presimţi că în zilele ce vor urma nu va mai putea nici să mănânce, nici să bea, că îşi va pierde somnul dacă arşiţa iubirii ei nu va fi udată şi împlinită. Dar Mazran îi auzise vorbele şi luând-o în braţe, căci recunoscuse în ea fecioara tăinuită într-un tânăr beduin, îi spuse: „De-acum bucuria să-şi facă în mine cuibul, stăpâna mea. O, frumuseţe neîntinată, mireasma ta a lăsat în veşminte atingerea femeii doritoare. Asupra buzelor tale mă voi năpusti, ca să-mi desfeţi cerul gurii.” Apoi se întinse mlădios alături de Kasturmen şi se înfruptă din cupa ei, nu înainte de a-i mângâia deluşorul gingaş şi pieptul cu rodii, căci fecioara avea trupul fără cusur. Şi jarul plăcerilor se potoli astfel, după ce îndrăgostiţii se zbenguiră şi se muşcară şi se jucară într-atât încât şi cel care cunoaşte tainele cele mai ascunse, Allah Atoateştiutorul, i-ar fi răsplătit pentru frumuseţea şi dragostea lor, alegându-i între cei mai buni în ziua judecăţii sale!

Cu toată dragostea lor împlinită, Kasturmen tot simţea o tristeţe de neînţeles care îi zălogea sufletul, drept care mereu, încă în ceasurile apropiate de dimineaţă îi şoptea lui Mazran: „Ia-mi gura înflorită, ia-mi trupul copt de dorinţă pentru tine, atinge-mă şi îmbată-te!” Şi dacă într-adevăr Allah i-ar fi zărit pe cei doi îndrăgostiţi, atunci ar fi văzut în Mazran un cerb fără seamăn şi în Kasturmen, cea mai desărvârşită leoaică din deşert. Iar ochii lor umbroşi şi gura lor tămâioasă cine ar fi putut să le înfăţişeze mai cu osebire decât un poet ştiutor să brodeze versurile ca pe-un şirag de mărgăritare! „Lumină a ochilor mei, stăpâna mea, îi spuse Mazran în zori iubitei sale Kasturmen, soarta fericită a voit să ne aflăm unul pe altul. Să ne păzească deci Allah de piaza rea şi de blesteme, iar dragostea noastră să nu mai fie pierzătoare de minţi şi de netihna somnului, ci să se-mplinească pe veci, legiuit.” Ascultându-l astfel vorbind pe Mazran, inima lui Kasturmen bătu năvalnic, drept care iar se ghemui cu coapsele desfăcute asupră-i şi i se dărui, iar el o îngădui şi i se dărui la rându-i, ţintuindu-i carnea şi lipindu-şi buzele darnice de buzele ei. Când soarele nu-i mai lăsă pe cei doi în cortul nunţii lor, ei hotărâră cu multă tristeţe să se despartă doar atât cât Mazran să ducă la bun sfârşit negoţul cu mătase pentru care se găsea în oază, trebuind el să ajungă într-o cetate anume unde să-şi târguiască mărfurile. În vremea aceasta, Kasturmen l-ar fi aşteptat credincioasă şi ar fi pregătit sufletul şi mintea părintelui ei Al-Kaven pentru însoţirea pe care acesta nu o închipuise pentru iubita lui copilă.

7 răspunsuri to “Povestea lui Kasturmen cea din deşerturi (2)”

  1. scorchfield Says:

    Cântarea Cântărilor

    CAPITOLUL 4
    Frumusetea miresei.

    l. Cat de frumoasa esti tu, draga mea, cit de frumoasa esti! Ochi de porumbita ai, umbriri de negrele-ti sprancene, parul tau turma de capre pare, ce din munti, din Galaad coboara.
    2. Dintii tai par turma de oi tunse, ce ies din scaldatoare facand doua siruri stranse si neavand nici o stirbitura.
    3. Cordelute purpurii sunt ale tale buze si gura ta-i incantatoare. Doua jumatati de rodii par obrajii tai sub valul tau cel straveziu.
    4. Gatul tau e turnul lui David, menit sa fie casa de arme: mii de scuturi atarna acolo si tot scuturi de viteji.
    5. Cei doi sani ai tai par doi pui de caprioara, doi iezi care pasc printre crini.
    6. Pana nu se racoreste ziua, pana nu se-ntinde umbra serii, voi veni la tine, colina de mirt, voi veni la tine, munte de tamaie.
    7. Cat de frumoasa esti tu, draga mea, si fara nici o pata.
    8. Vino din Liban, mireasa mea, vino din Liban cu mine! Degraba coboara din Amana, din Senir si din Hermon, din culcusul leilor si din munti cu leoparzi!
    9. Sora mea, mireasa mea, tu mi-ai robit inima numai c-o privire a ta si cu colanu-ti de la san.
    10. Cat de dulce, cand dezmierzi, esti tu sora mea mireasa; si mai dulce decat vinul este mangaierea ta. si mireasma ta placuta este mai presus de orice mir.
    11. Ale tale buze miere izvorasc, iubito, miere curge, lapte curge, de sub limba ta; mirosul imbracamintei tale e mireasma de Liban.
    12. Esti gradina incuiata, sora mea, mireasa mea, fantana acoperita si izvor pecetluit.
    13. Vlastarele tale cladesc un paradis de rodii cu fructe dulci si minunate, avand pe margini arbusti care revarsa miresme:
    14. Nard, sofran si scortisoara cu trestie mirositoare, cu felurime de copaci, ce tamaie lacrimeaza, cu mirt si cu aloe si cu arbusti mirositori.
    15. In gradina-i o fantana, un izvor de apa vie si paraie din Libar.
    16. Scoala vant de miazanoapte, vino vant de miazazi, suflati prin gradina mea si miresmele-i starniti; iar iubitul meu sa vina, in gradina sa sa intre si din roadele ei scumpe sa culeaga, sa manance.

    copy-paste
    http://www.biblia-ortodoxa.ro/vechiul-testament/cantarea-cantarilor/

  2. mesmeeacuttita Says:

    evident, dl. Scorchfield, evident 🙂
    cum altfel?!
    modelul e Cântarea Cântărilor!

  3. shoes Says:

    Ma bucur ca am citit acest articol. Apreciez blog-ul dumneavoastra.

  4. mesmeea cuttita Says:

    p. s. deși orice blog este și un magazin – aici, pe Mesmeea, se vinde poezie și proză, în principiu 🙂

Lasă un răspuns

