sorcerera

Florhindar fusese ochită (de alte șamance și șamani) tocmai ca să devină șamaniță, specializată în „artefactul” visurilor. Una din problemele ei era aceea că suferea de coșmaruri. Șamanca mexicană care o vindecă este o fetiță: mai exact este o femeie matură care i se arată ca o fetiță, întrucât doar o fetiță putea vindeca acele coșmaruri pe care Florhindar începuse să le aibă pe vremea când ea însăși era fetiță. Cu alte cuvinte, șamanca tămăduitoare și inițiatoare este chiar dublul de fetiță al lui Florhindar.

Ce se știe despre Cea-care-aduce-visuri (am mărturisit dintotdeauna că prefer pluralul defect visuri, și nu vise!): o astfel de șamaniță poate să conțină și „să gestioneze” două sute de visuri, nu mai mult, în care poate intra și din care poate ieși oricând dorește. Ce fel de visuri sunt acestea? Să fii pasăre. Să fii jaguar. Etc.

Cea-care-aduce-visuri îi precizează lui Florhindar că, uneori, circulă printr-unul și același vis gestionat de mai mulți șamani deodată, un singur păzitor al visurilor care este întotdeauna un copil-băiat, totemizat ca pui de jaguar!

 

10 răspunsuri to “sorcerera”

  1. nuclearrr Says:

    O, lumea samanitzelor!:)

    Era cat pe ce sa intreb de ce (si daca intr-adevar)
    au fetitzele cosmaruri, dar mi-am amintit ce ne spunea cel mic si noi cascam gura de uimire; o batrana -urata, vrajitoare, ce mai!- statea ascunsa, varata,sub patul lui si-l impungea cu unghii lungi ,…din cand in cand…
    Copiii nu sunt protejati (nu au toate corpurile dezvoltate),: ei intra direct in astral, in legatura cu spiritele de dincolo…Iar spiritele se „infrupta” din astralul lor fraged…

    Ritualurile de vindecare
    presupun fiintze de lumina, care vin si dau ajutor intru vindecare…( Le-am vazut odata , cand eram pe duca si le-am „chemat”…A fost o intalnire tulburatoare…fiindca e cu totul altceva decat o intalnire cu oameni) Sunt fiinte special insarcinate cu vindecarea…O anumita culoare, un anumit „instrumentar”!

    Pe Mez o intereseaza
    Cea-care-aduce-visuri (si mie mi-a placut mai mult termenul asta… decat betegitul, saracutzul, rationalizatul cuvant „vise”)… Aflata la nu stiu ce grad de initiere -pt ca ea lucreaza cu pasari si animale; asadar, in simbioza cu fiintele Pamantului. Dupa ele, urmeaza fiintele inalt spirituale….
    (Apogeul samanului: la cincizeci de ani)

    E impresionanta prestatia si puterea Celeicare,
    …insa pt cine si cand face ea ce face? Sunt nevoi ale „tribului”, ale oamenilor in dificultate, momente de cumpana? Nu se cauta din „curiozitate”, ci se respecta cu sfintenie regulile, ritualul, nu se forteaza niciodata-nici nu s-ar putea, reject imediat-lumea spirituala..

    Spun sincer ca nu am citit nicaieri de visarea-impreuna. Se fac ritualuri impreuna, dar despre visare n-am citit decat la Castaneda, si la faza asta nu l-am luat in serios:)

    Iarta-ne ca ne-am lungit ca placinta.

  2. mesmeea cuttita Says:

    doar stiti preabine ca e vorba de fictiuni samanice in cazul castaneda, ba chiar de auto-fictiuni (dupa cum tocmai am discutat cu un „saman” apropiat mie, care a pus acest diagnostic)!

    acelasi lucru este valabil si in cazul florindei donner, ale carei carti le citesc eu acum (chiar daca ar putea fi adevarate destule din naratiunile sale de initiere)

    insa nici macar nu are importanta daca e vorba de autofictiuni samanice (si nu de romane antropologice reale)!

    visarea-impreuna poate fi chiar o pararealitate, fiindca tot nu mai conteaza.

    ceea ce conteaza, nu-i asa, este vindecarea, tamaduirea, care nu e fizica, ci mai ales psihica in acest caz.

    am fost sensibilizata in mod aparte de transfigurarea samancei intr-o fetita, ca sa ajunga la alta fetita (reala) imbolnavita de cosmaruri!

    cat despre pazitorul viselor, acolo lucrurile sunt chiar mai incalcite 🙂
    (si,cu siguranta, nu eu le voi descalci – desi as vrea)

  3. nuclearrr Says:

    Eu cred ca fictiunea e o REALITATE …care are un autor:)

    Sunt convins ca putem pleca , de ex, de la chestiuni serioase, antropologice pt a ajunge, gratie instinctului poetic, intr-un undeva de natura literara, dar nu mai putin magica; iar acel undeva sa fie, chiar sa fie o regiune reala a Spiritului. Si invers!

    As vrea sa aflu si eu povestea unui saman
    care sa treaca drept baietzel -ma rog, sa se transfigureze-pt a salva un baietzel de la auto-distrugere; cat as vrea…Si baietzii se imbolnavesc ….Iar noi ii trimitem „la doctor”

    Cu umilintza spun ca nu inteleg ce se intelege prin cosmar; desi pot spune ca in numai o saptamana am avut DOUA. Le consider avertismente, …grave, grabite…Parerea mea, atata experienta am eu. Ele nu imbolnavesc, ele sunt simptomul. Ceva nu merge, ceva trebuie facut sa „functioneze” acolo, in profunzimile eului.

    Clopotelul de alarma. Poti opri clopotelul, schimband peisajul interior..si e f.greu, dar nu imposibil. Iluminandu-l.

    Sper sa existe Oameni capabili de Transfigurare, cu darul vindecarii. Dragostea vindeca; nici nu cred ca exista alt Vindecator.

    Pazitorul Viselor..Da, asta da mister! Mereu ma intreb cine se ocupa, de o viata intreaga, noapte de noapte, de visurile mele; de ceea ce vad si de ceea ce sper…Nu cred ca sunt eu, nici macar sinele meu superior…Sunt alte fortze in joc. Sunt alte , magnifice, fiintze!

    .

  4. mesmeea cuttita Says:

    foarte bine clarificati atat cat se poate clarifica pe un blog si in cateva fraze,
    drept care va citez cu acuitate, sper

    „Eu cred ca fictiunea e o REALITATE …care are un autor:)

    Sunt convins ca putem pleca, de ex, de la chestiuni serioase, antropologice pt a ajunge, gratie instinctului poetic, intr-un undeva de natura literara, dar nu mai putin magica; iar acel undeva sa fie, chiar sa fie o regiune reala a Spiritului. Si invers!”

    ati nimerit la tinta, cum s-ar zice (fiindca si eu cred la fel)
    🙂

    cat despre pazitorul viselor – cred ca e atat de pazitor incat pazeste visurile altora, dar nu stiu daca si le poate pazi si pe ale sale!

  5. nuclearrr Says:

    Cu siguranta e proiectat
    si visat
    sa functioneze la infinit, fara rateuri:)

  6. mesmeea cuttita Says:

    poate, dar nu bag mana in foc!
    cine stie ce functie apofatica are 🙂

  7. sauribalic Says:

    noi, vrăjitorii shipibo, bem toloache, poţiune care se ia o dată în viaţă, creînd stări halucinante şi vedenii reîncarnatorii ce ne arată, la fiecare apariţie, viaţa pe care tocmai am dobândit-o. astfel, spre norocul nostru, putem consuma băutura zilnic. iar când suntem bolnavi, prin aceste stări intrăm în câte un vis al vraciului-şaman b-lian care se poate transforma în tigru. de aici poate şi coşmarurile noastre, de la întâlnirea b-lianului cu păzitorul jaguar! (înseamnă că asta-i legătura cu panTerra unde locuiesc sauribalicii)

  8. mesmeea cuttita Says:

    … ma intreb deja cum va fi fiind o intalnire intre tigru si jaguar?!
    🙂

  9. Chris Tanasescu Says:

    minunat text si comentariile la fel incitante. cred ca intalnirea dintre tigru si jaguar e in realitatea fictiunii, sa zic asa, in faptul ca ai postat asta in seara aniversarii lui Elvis Presley si in ajunul aniversarii lui Jimmy Page – asta da sectiune „delirionista” si neghinionista prin timp a unei samanitze „neduse la biserica” 🙂

  10. mesmeea cuttita Says:

    „nedusa la biserica” sa fiu atunci, dar shamanitza, nadajduiesc!
    🙂
    (nu stiam de cele doua aniversari, uitasem)

Lasă un răspuns

