hoboseala sau obohseala

 

Sunt hobosită sau obohsită (da, cu h, ca în poheme și pohet). De-abia mai apuc să scriu ceva, de-abia mai apuc să citesc altceva decât pentru treburile obligatorii academice ori revuistice. Încă mă canonesc cu Pynchon și Curcubeul gravitației. Mai degrabă recitesc pe sărite pohezie. Blogurile din lista mea predilectă le foiletez o dată la trei-patru-cinci zile, mai mult nu apuc, iar de comentat, nici pomeneală, de-abia am suflu să îmi țin ochii deschiși în livada cu mere de aur. Mi s-a întâmplat, însă, să nici nu pot posta un comentariu sau altul, pentru că au intervenit, uneori, tot felul de obstacole de funcționare bloggistică (să mă legitimez, să inițiez nu mai știu ce document de aderare etc.)! De visat nu îmi mai aduc aminte ce visez, deși am insomnii cu rupturi în zori. Și, totuși, în zorii de azi mi-am amintit ceva: eram într-un acvariu violet, cu alge ferfenițite și purpurii. Înăuntrul acvariului se găseau căluți de mare cu spinării verzulii și cu salbe de bănuți în jurul capului, ca niște scufii (am avut senzația, însă, că era vorba și despre niște animăluțe koala). Căluții aceștia de mare (nostimi și caraghioși, în același timp), mai exact unul din ei, care era mai nesăbuit, mi-a susurat mai întâi ceva năstrușnic, o bolboroseală pe care doar spre sfârșit am priceput-o, mai exact am auzit-o. A susurat cam așa (deja traduc, nu doar transcriu): nu vei ajunge să dormi cu adevărat decât atunci când doar pielea ta va zbura în somn și se va desprinde de pe os, iar tu te vei preface a nu o simți altfel decât ca pe o cuvertură. M-a mirat mai ales cuvântul cuvertură! Cred că nu l-am mai folosit din vacanțele petrecute, odinioară (acum foarte mult timp), la bunici. Trebuie să precizez că nu am și nu am avut niciodată un acvariu. Și nici nu voi avea vreodată. Dar sunt o mediteraneeană pe viață și pe moarte, tot așa cum sunt o pinkfloydiană. Pielea zburătoare în somn?! De când vorbesc căluții de mare ca niște simili-șamani?!

12 răspunsuri to “hoboseala sau obohseala”

  1. ora25 Says:

    vaaai, dar „HIPOCAMPUS, s.n. parte a creierului care constă în principal în materie cenuşie şi care are un rol important în procesul de memorare”. de-acolo.

  2. matei Says:

    Cuvertura poate că este chiar somnul ȋn pieliţa lui de somn. 😀

    • mesmeeacuttita Says:

      da, e corecta identificarea, cuvertura e chiar pielea!
      (ar fi trebuit sa imi dau seama)
      desi, poate cuvertura este tocmai non-pielita!

  3. sauribalic Says:

    „obosheală mesmică” ar fi faină ca denumire pentru stările care-aduc mesaje prevestitoare

  4. mesmeeacuttita Says:

    daca ar fi sa fiu oracol – oare ce anume ar trebui sa profetesc astazi?!
    (mass-media s-a vestejit cu atatea mesaje despre sfarsitul lumii in 11.11.2011)
    🙂

  5. evazionista Says:

    ,,Dar sunt o mediteraneeană pe viață și pe moarte”… ce-mi place!

  6. mesmeeacuttita Says:

    si mie 🙂

  7. FID DeScribor Says:

    De mai multe zile vorbesc despre asta cu cate Cineva. E ceva care i-a `atins` pe oameni, pe toti, pe mai multi, mai ales pe cei cu mintea intreaga si inima treaza.
    O sa iasa ceva din asta, ca din orice lucru imbibat de avatarurile plictiselii.
    Melancholia cantemireasca?
    Spleen?
    Spleen d’or?
    Calutul acela stie ce spune.

  8. mesmeeacuttita Says:

    despre hipocampus voi vorbi cat de curand, datorita unui semi-vis in care s-ar fi putut afla si describor, daca as fi citit comentariul de aici mai devreme…

Lasă un răspuns

