Iustin (poem de dragoste – 1)

Astăzi și mâine se petrec la Sibiu Zilele Iustin Panța. Nu voi putea fi acolo din pricini iritante de sănătate, deși mi-aș fi dorit mult să mi-l reamintesc pe Iustin la zece ani după… Nu-mi rămâne decât să postez pe blog câteva poeme de dragoste de-ale celui pierit.

Iustin Panța

 

Încerc să scriu o poesie (XIV)

 

Am hotărât să mă iubesc singur – așa i-am spus.

Mă mai gândesc la tine doar ca la o mândrie pierdută – am adăugat.

 

Ea tăcea ca mustul dintr-un măr.

 

Atunci ea s-a întins încet pe canapea,

ca și cum ar fi confruntat calmul cu indiferența

și fără să vrea, cu cotul, a apăsat butonul telecomandei televizorului.

La aparat s-a declanșat imediat o melodie foarte frumoasă

uimindu-ne și atrăgându-ne amândurora atenția, ca o stihie irezistibilă, –

o clipă ne-am uitat cu atenție unul la celălalt,

o secundă istorică, provenită de la un gest al ei neglijent,

ea avea o discreție sublimată în momentele acelea,

eu un zâmbet prevenitor,

după un minut ne aruncam ocheade calde –

machiajul i se topea pe obraji –

trupul ei este un fel de grăsime a spiritului, m-am gândit,

începusem să o privesc cu căldură

iar privirea ei era o unitate de trăire – căpătase deodată sens și preocupare,

cu o căldură ce făcea lumina din juru-i mișcătoare.

Ți-e frig? am întrebat-o eu nătâng.

Da – mi-a răspuns în șoaptă, șireată.

Atunci dezbracă-te, i-am spus.

S-a dezbrăcat imediat

și a rămas goală ca un palat de cleștar,

nu mai avea pe ea decât cicatricea.

 

Și acum ce urmează? am întrebat-o la miezul nopții.

Cred că ziua de mâine, mi-a răspuns tot șoptit.

2 răspunsuri to “Iustin (poem de dragoste – 1)”

  1. evazionista Says:

    imaginaţi-vă: mi l-am copiat ca să nu-l uit.

  2. mesmeeacuttita Says:

    🙂
    (imi imaginez)

Lasă un răspuns

