păpuși (morbide)

Uneori caut păpuși pe internet, doar ca să văd cum a evoluat sau involuat perspectiva asupra păpușilor (să fie limpede, am alergie la Barbie and Co), ca microstudiu de mentalitate. Mărturisesc că fac acest lucru deși pe vremea când eram fetiță nu am avut multe păpuși: doar trei știu să fi avut – una foarte mare, numită Nicoleta, alta de cârpă, numită Giuseppina și adusă de la Milano – despre care am și scris un poem delirionist, și o alta foarte mică, adusă din Franța, al cărei nume nu mi-l aduc aminte. Nicoleta era șaten-roșcată, Giuseppina era tot șatenă, iar franțuzoaica era blondină și cu ochi albaștri – era și cea mai sexy dintre cele trei păpuși. Actualmente o mai am pe Giuseppina, plus încă trei sau patru păpuși voodoo (utile pentru vrăji doar în sens ludic, nu altfel, și aduse de la New Orleans).

De curând am descoperit, însă, păpușile Natashei Morgan, morbide dar parțial fascinante în morbiditatea lor. Cea pe care o înfățișez prioritar în imaginile de pe blogul mesmeic a fost inspirată de Rose La Touche. Despre cine a fost Rose La Touche și cui i-a inspirat ea dragoste se va afla din următoarea love letter pe care o voi posta cât de curând.

17 răspunsuri to “păpuși (morbide)”

  1. Argentina Gribincea Says:

    Mie îmi plac. Mai ales în comparaţie cu sufletele (şi/sau faptele) unor maturi, păpuşile acestea – chiar dacă puţin morbide – sunt un ideal de frumuseţe. 🙂

    Felicitări pentru Ţinutul Celălalt! Sper să-l găsesc, fie la Bucureşti, fie la Chişinău…

  2. mesmeea cuttita Says:

    fireste ca plac papusile acestea! macar pentru faptul ca sunt atipice si au un nucleu nevrotic,
    adica nu sunt frumoase, slefuite, artificiale in sens estetic.
    chiar uratenia lor le confera o forma de umanitate!
    si, totusi, sunt morbide!
    si eu le prefer papusilor barbie, dar nu pot sa exclud patologia evidenta a papusilor natashei morgan.

    TC se va gasi la bucuresti, la chisinau – nu stiu.

  3. Argentina Gribincea Says:

    Da, şi abia aştept să văd ce sentimente putea inspira o femeie care a inspirat ideea unei păpuşi morbide…

    P.S. Mulţumesc pentru răspunsuri. Voi (sau: vom – poate cu ajutorul prietenilor) căuta Ţ.C. – prin ţară.

  4. mesmeea cuttita Says:

    la targul de carte din noiembrie, la Bucuresti, cu siguranta va exista cartea TC, intrucat o vom lansa!

  5. Argentina Gribincea Says:

    Va referiti la Gaudeamus (23-27 noiembrie)?

  6. mesmeea cuttita Says:

    exact 🙂
    (poate fac pana atunci rost si de vreo papusa morbida a natashei!)

  7. Argentina Gribincea Says:

    O da, o papusa, in loc de GPS, pentru localizarea exacta a Tinutului (cautat)! Buna idee… 🙂

  8. nuclearrr Says:

    Pentru un dansator al zilelor noastre ar putea fi un model anatomic!:)
    Adorabili ochii-
    seamana cu doua dropsuri limpide si supte de menta; au si buze care par atat de reale, date cu glosuri!
    Ne-am uitat pe wiki si-am aflat si noi, cu stupoare de toamna, ca Rose La Touche (frumos nume) a fost iubita de St Crumpet, alias John Ruskin. Cred ca mai degraba el e papusa morbida, cu gustul acesta pt pubere 🙂
    De retinut ca Rose moare la varsta de 27 de ani, cu diagnostic neprecizat, ceva intre anorexie, manie religioasa, isterie…Varsta aceasta -27-ar fi un prag al mortii, pe care vulnerabilii nu-l trec . Slava Domnului, noi o dublam:)

    PS Cat de frumoase ar fi papusile acestea cu lentile pe fatza vara, la soare, presarate prin gradina…

  9. mesmeea cuttita Says:

    nuclearrr mi-a injumatatit postarea de maine, destainuind numele Rosei la Touche si povestea ei cu autorul Pietrelor venetiene!
    nu-mi ramane decat sa ma adaptez (de voie ca de nevoie)!
    🙂

  10. Emillia Says:

    …eu nu mi-as dori sa visez asa ceva.

  11. Deny Says:

    No, pai tot nu-s asa oribile ca aia de care ma speriam eu. Eu am avut o papusa foarte mare, Ingrid(primita de la o nemtoaica, de-aici numele), cu par negru si lung, o blondina, Codruta(Nicoleta era initial, dar nu mi-a placut), papusa cu care dormeam era Cristina, tot blonda si cu coc, stiu ca mi-a stricat-o un baietel si am plans de nu am mai putut, iar bunica mi-a lipit-o, asa ca biata papusa arata ca dupa razboi, dar tot draga imi era. Am avut si 2 negrese mici(in afara de cea urata), erau scumpe alea:) Papusile din foto sunt asa, un pic triste, parca asteapta ceva sau pe cineva…sa se joace si cu ele.

  12. mesmeea cuttita Says:

    … interesanta e mai ales papusa care „arata ca dupa razboi”!

  13. Deny Says:

    🙂

Lasă un răspuns

