privighetorile portugheze de fado

Privighetorile portugheze de fado sunt, firește, Amalia Rodrigues și Mariza: prima, tradițională, canonică, rustică; a doua, postmodernă sau, mai degrabă, sincretică (tradițională și postmodernă deopotrivă). De audiat acum și aici faimoasa melodie Barco negro, interpretată de cele două fado-privighetori. Firește, așa cum mi se și potrivește, eu o prefer pe excentrica Mariza – drept care această postare îi este dedicată lui R…..!

13 răspunsuri to “privighetorile portugheze de fado”

  1. Ion Vadan Says:

    UN moment superb1Multumesc!

  2. mesmeea cuttita Says:

    🙂

  3. mina Says:

    Mie-mi place mult şi ea

    Iar pe ea am descoperit-o recent

    Iar pe dvs. vă citesc cu plăcere de ceva timp.

  4. mesmeea cuttita Says:

    gracias, mina, pentru adaosurile sonore, fiindca sunt binevenite
    (si eu mai rasfoiesc „minant” uneori)

  5. Argentina Gribincea Says:

    Da, Ana Moura… Deşi e mai puţin mediatizată (nu pot înţelege de ce), e la fel de talentată. Am ascultat-o într-un spectacol fascinant, de vreo 4 ore, in 2007, la Haga. Eram cu nişte prieteni, care ţineau să o asculte de fiecare când ajungea la Haga (şi venea destul de des), şi se tot mirau de metoda specifică de a da explicaţii, la începutul fiecărei piese (ca şi cum lumea n-ar şti nimic despre Fado). Şi de fapt, cred că acesta e secretul: istoria cântecului le ajută să creeze personajul, iar fiecare piesă devine ceva definitivat, un mic spectacol în sine.
    Acceasi melodie, cântată de Ana Moura (din păcate, nu e cea mai bună înregistreare): http://www.youtube.com/watch?v=M7pz_QY15Vw&feature=related

  6. mesmeea cuttita Says:

    de ana moura (ce nume de muritoare inteleapta!) am aflat doar de la mina, dar imi place grozav cum canta!
    gracias pentru link!

  7. Argentina Gribincea Says:

    Eu vă mulţumesc, pentru că m-aţi făcut să retrăiesc impresiile de atunci, să-mi aduc aminte ce stare extraordinară a putut transmite unei săli enorme, cu vocea sa, cu un minim acompaniament, o femeie îmbrăcată în negru-cenuşiu…

    Şi pentru călătoriile virtuale, de asemenea, vă mulţumesc!

  8. anderadda Says:

    Va multumim pentru cadoul muzical (mai ales ca ne-ati oferit si momentele in paralel, ca un adevarat comparatist). Mi-au creat o stare de nostalgie portugheza, ca si restul postarilor dvs. lisabonite (e musai sa ajungem candva acolo): gasiti tot timpul partile vrajite ale oraselor…

  9. mesmeea cuttita Says:

    orasele sunt vrajite atunci cand impricinatii calatori au priviri vrajite. daca ele (privirile) ar fi desvrajite, poate s-ar desvraji si orasele…

  10. mina Says:

    Mă bucur că vă place Ana Moura. Şi pentru mine a fost o descoperire la fel de plăcută.
    Las încă un link cu ceva mai vechi, descoperit tot recent

    Şi cu una dintre preferatele mele

  11. mesmeea cuttita Says:

    de Chuva stiam, fireste, obrigado!

Lasă un răspuns

