tot despre Marea Fionică

 

Am fost plecată la Lisabona, pentru o săptămână, la un simpozion despre grădini și flori (voi povesti și despre asta, dar mai încolo, am prins-o în lupă acolo pe Sei Shonagon – Însemnările de căpătâi), mi-a fost stricată și legătura cu netul, așa încât postez cu întârziere ce s-a mai întâmplat pe Marea Fionică și pe insula cu pricina. De fapt, sunt doar detalii de atmosferă. Adică:

printre nisipuri și palmieri, femei împletitoare în codițe cu mărgele, maseuze și vânzători insistenți de trabuce/trabucuri

șopârle cât unghia, lângă gardul casei noastre, lipită de scări, o mlaștină în care se găsesc lișițe și becațe. chiar și un cal a stat fericit două zile în apa leșioasă până la crupă

localnici care vând alune îmbălsămate în cacao

pe strada principală cea mai mare reclamă-catapultă: Con Dios todo es posible (mda)

coliere de larimar (piatra semiprețioasă a locului) peste tot

surferii împătimiți care scrutează apa și vântul

culegătoarea de scoici care sunt străbate țărmul până în partea pustie de sus a insulei

ploaia cu bulbuci ne-a prins pe țărm, departe de casă, așa că am luat-o prin oraș, printre birturi și gherete. am mers în ploaia caldă aproape o jumătate de oră și am râs, în vreme ce pe stradă mașinile ne claxonau ori chiar ne stropeau cu ultraploaie. măcar am priceput cum este când plouă zile întregi în Macondo, iar viața trebuie să meargă înainte

n-am apucat să-l citesc pe Pynchon (Curcubeul gravitației), așa cum făgăduisem, întrucât recitirea Virginiei Woolf mi-a mâncat tot timpul

firește, am scris de-ale mele, cât am putut, dar nu cât am vrut

 

 

12 răspunsuri to “tot despre Marea Fionică”

  1. FID Describor Says:

    E frumos acolo. Parca ar fi punti invizibile peste tot in aer. Tot sa treci dintr-o parte in alta.

  2. scorchfield Says:

    un uragan ireneic mi-a oprit înaintarea, mi-am spus: mai departe nu există?

    am desăvârşit Marea Mediterană, am rămas la fel de mic, sigur oceanul mă înghite!

    alături de alunele înecate în cacao, eu am avut parte de alunele înecate în miere, poate că eroul înmormântat în miere este mai tare care cel din cacao 🙂

    P.S.
    Mă bucur că prin existenţa noastră putem comunica!
    🙂

  3. mesmeeacuttita Says:

    marile fionice pot fi intrecute de inchipuirile noastre imediate ori indepartate 🙂
    acum spun ca tot la mediterana ma voi intoarce…

  4. ora25 Says:

    🙂 bine ai revenit! poate o să ne spui şi cum e lisabona ta!

  5. Valeriu Gherghel Says:

    Minunat loc:)

Lasă un răspuns

