on stranger tides

Cu puțin noroc, filmul Pirații din Caraibe number 4 nu a ieșit catastrofal, așa cum mă așteptam: dimpotrivă, Penelope Cruz are șarm izbitor și este, evident, mai potrivită ca naturalețe decât fada-osoasa Keira, iar Johnny Depp nu cade în cabotinismul alarmant pe care deja îl repudiam în Pirații 3. Povestea nu are ramificații spumoase precum în celelalte episoade: cea mai terifiantă secvență este năpădirea, atacul și masacrul sirenelor. Deși nu lipsește căutarea nemuririi și miza izvorului tinereții, obsesie a exploratorului Ponce de Leon (care a murit, spune legenda, tocmai fiindcă a eșuat în a găsi fântâna cu apă vie), Pirații 4 sunt agreabili și pasabili într-un weekend ușuratic și zglobiu. Iar de așa ceva avem nevoie toți, atunci când prea multele cărți stau lipite unele de altele în capul nostru și nu mai vor să se dezlipească (deși încă n-au devenit otravă și nici nu vor deveni vreodată). Sau când suntem răciți cobză, așa cum am fost eu la sfârșit de săptămână. De scotocit după comori nu mai e vreme, de fandosit alchimii piraterești nici atât, drept care să carpediemizăm (îngăduință, cetitori, oameni de litere și nelitere!): Johnny Depp o face cu asupra de măsură în insula sa din Bahamas (de invidiat turcoazul ce se află mai jos)! Între timp am aflat (cu aviditate discovery-istă) că a fost, finalmente, identificată mumia faraonului eretic Akhenaton, favoritul meu între faraoni (găsită într-un loc obscur, în Valea Regilor), așa încât mă aștept ca Pirații 5 (care, cu siguranță, vor fi livrați pe piață în vreo doi ani) să aibă în vedere și acest fapt … negociabil filmic!

18 răspunsuri to “on stranger tides”

  1. ora25 Says:

    :)) dar a fost identificată oricum la începutul anului trecut, testele adn fiind începute cu mult în urmă. ar trebui să se mişte mai rapid cu Piraţii 5 de-ar fi (zic şi eu aşam, că la seria asta nu m-am uitat deloc şi încă nu mă atrage).

  2. mesmeea cuttita Says:

    ai dreptate cronologic vorbind, insa eu de-abia acum am facut o legatura asumat „dadaista” intre pirati si akhenaton 🙂
    (fiindca de-aiba acum am vazut reportajul de pe discovery!)

  3. ora25 Says:

    oricum, e haios cum le-a fost înapoiat egiptenilor pe bucăţele (degeţele)

  4. mesmeeacuttita Says:

    piratereasca trebusoara (insist) 🙂

  5. Scorchfield Says:

    Amon-Aton

    Întrebarea mea susţine alăturarea divină, eretică pentru unii, novatoare pentru ceilalţi, de ce Piraţii?!

    🙂

  6. mesmeea cuttita Says:

    de ce piratii si akhenaton?
    e o alaturare dadaista de bun augur, zic eu, in vremuri in care logica e uneori otioasa si atoasa 🙂

    (si fiindca am o slabiciune petnru akhenaton, fiind eu leoaica, zodiacal)

  7. Scorchfield Says:

    Nefertiti nu apare pe aici, nimic de frumoasa răpită precum Elena din Sparta, trezită la Troia; Nefertiti de Berlin astăzi! 🙂

    http://www.nytimes.com/2009/10/19/world/europe/19iht-germany.html?_r=1

    🙂

  8. mesmeea cuttita Says:

    eu prefer faraonii, nu faraoanele 🙂
    insa admit ca faraoanele pot fi fascinante!

    dar dintre pirati aveti vreo preferinta?

  9. Scorchfield Says:

    Drake sau Barbă Albastră?!

    Vonnegut a desăvârşit ideea; deci Barbă Albastră, amantul reginei îmi displace la fel ca spaniolilor sau francezilor!
    🙂

  10. mesmeea cuttita Says:

    … eu il prefer pe eventualul Barba violeta (sau mov) 🙂
    (barba rosie o las de o parte, din pricina basmelor cu rosieticii piaza-rea)

  11. alinapavelescu Says:

    Eu am vazut filmul asta intr-o joi la pranz, cu ochelari 3D pe nas si un baietel de sapte ani langa mine. Apoi am mancat inghetata si ne-a prins ploaia in oras. Chiar daca pe la jumatatea filmului incepusem prozaic sa casc, la sfarsitul zilei am simtit ca trecusem un ritual de initiere 🙂

  12. mesmeea cuttita Says:

    3 D imi provoaca sinuzita, asa incat nici macar potteriada ultima nu o voi viziona astfel, oricat ar fi de tentant!

    mica marturie de mai sus arata ca piratii sunt folositori la toate varstele 🙂
    (daca-i lasam in plata lor)

  13. lolablau Says:

    de aceeasi parere sunt si eu , e un film distractiv, fara pretentii, iar cronica dvs e f exacta si mai frumoasa decat filmul:) mi-au placut sirenele, mai ales prima, nu stiu daca nu e fotomodela…
    SPOILER: nu stiu daca baiatul care a plecat cu syrena a murit in ape sau nu…

  14. lolablau Says:

    orshcum, a fost totusi mai plicticos ca alealalte…:) dar de vina afost scenariul:) a avut si haz, si monotonie si actori draguti, mai mult suspence poate

  15. lolablau Says:

    poate ar fi trebuit

  16. mesmeea cuttita Says:

    de acord cu toate cele 🙂

  17. evazionista Says:

    Au, touchee! Insula mi-a luat respiraţia.

    A carpediemiza: a doua oară au! Da’ ştiu că-mi place filologismul nou creat,… pot să mi-l însuşesc( promit să citez autoarea)? Hihihi…

  18. mesmeea cuttita Says:

    citare poznasa sa fie, nu altfel 🙂

Lasă un răspuns

