povestea vrăjitorului (4)

Din cuib nu a ieșit nimic, deși am stat mult și bine acolo, mai mult de curiozitate. Nu eram o păsăruică, așa cum crezuse vrăjitorul la început. Dar nici nu eram altceva. Nu m-am preschimbat în nimic. M-am pipăit încet, ca să văd dacă se schimbase ceva în mine, dar nu am simțit vreo noutate. De fapt, nu mă schimbasem în chip fățiș, dar de făcut ceva în cuibul acela totuși făcusem cu mine. Și asta era chiar semi-vrăjitoria: mă schimbasem invizibil, de parcă aș fi fost conturată cu cerneală incoloră. Nu cuibărisem nimic, dar, totuși, mă cuibărisem chiar pe mine însămi. Vrăjitorul fusese doar o stare psihică. Poate că o vreme stătusem în capul lui și nu știusem. Poate că dormisem ori visasem acolo, ghemuită ca un fetus îmbrăcat în acel cap. Apoi mă desprinsese de el, ca pe un funigel: eram ușoară, la fel de ușoară ca și vrăjitorul cu trup de pasăre, fără contur. Semi-vrăjitoria însemna de fapt ceva foarte exact: că ești vrăjtioare, dar că numai tu (și nimeni altcineva) cunoaște lucrul acesta. Și că nu poți face nimic: că n-o să-mi pot folosi puterile niciodată, nicicum. Asta era semi-vrăjitoria.

–          Știi că de-abia acum mă tem de tine, i-am spus, la sfârșit vrăjitorului.

–          Și eu de-abia acum mă tem de tine și mă bucur că mă tem, îi răspunse vrăjitorul.

10 răspunsuri to “povestea vrăjitorului (4)”

  1. sauribalic Says:

    sauritanilor le place tare mult arta semi-vrăjitoiei! şi o roagă pe mesmeea cuttita să le împrumute un gel de fumigel, să poată aluneca afară din capul Marelui lor Vrăjhitor Strunjitor care e plecat cu oile la postrung şi care a cam uitat de noi:(

  2. mesmeea cuttita Says:

    daca as da un graunte de funigel s-ar putea sa se inalte de tot in vazduh bicicletele si poneii din sauritania si nu stiu daca ar fi bine 🙂

  3. Jurnalul ipohondrului Says:

    e un text inteligent construit, prinde si ofera. asta e important- starea psihica.

  4. mesmeea cuttita Says:

    iar despre stari psihice am putea vorbi oricat, nu-i asa?
    🙂

  5. Jurnalul ipohondrului Says:

    daca timpul ne permite si starile psihice sunt abundante…

  6. Jurnalul ipohondrului Says:

    by the way, cum gasiti dumneavoastra tecnica narativa a lui José Saramago? Credeti ca ajuta lectura sa?

  7. mesmeea cuttita Says:

    starile psihice sunt aluvionare si neclare, din cate stim (de obicei), mais on verra!

    • mesmeea cuttita Says:

      p.s.
      saramago nu e de lepadat niciodata, cel putin cu memorialul manastirii, evanghelia dupa iisus christos, pluta de piatra.
      tehnica lui narativa e aproape normala, as spune, la nivel de cutume romanesti post-realiste magic!

  8. Jurnalul ipohondrului Says:

    asa este. ma ocup de José Saramago in ultimul timp si il gasesc ingenios. Starile psihice depind de foarte multe chestii, inclusiv de romane. ahahahahah!

  9. mesmeea cuttita Says:

    … am uitat de intermitentzele mortii!

Lasă un răspuns

