povestea vrăjitorului (3)

S-a dovedit mai apoi că vrăjitorul cunoștea toate numerele, minus numărul 1, ceea ce era dezamăgitor.

– Nu mă vei putea face vrăjitoreasă dacă nu cunoști numărul 1, de la care începe totul.

– Totul începe de la 0, a spus liniștit vrăjitorul. Dar acum ar fi bine să nu mai vorbim atât și să trecem la fapte.

– Nu vreau să ajung fiică de vrăjitor, nici nepoată ori verișoară, am zis eu atunci.

– Nu vei ajunge așa ceva. Dacă va fi să fii ceva, atunci vei fi o semi-vrăjitoreasă și atâta tot.

Apoi pasărea aceea neagră și fără contur, dar foarte ușoară, mi-a înmuiat părul scurt în cenușă, mi-a vopsit unghiile tot cu cenușă și chipul l-a mânjit așijderea. Semănam mai degrabă cu o femeie-hornar. La răsăritul soarelui deja puteam să mă înalț cu 3 centimetri deasupra pământului ori să încalec cuminte un baston de orb, pe care vrăjitorul mi-l dăduse cu împrumut.

– Acum va trebui să îți găsești un loc al tău, a poruncit el la fel de liniștit ca la început.

Și m-a împins către o scorbură cu gura înverzită. Înăuntrul era un cuib pentru o fată.

– Mai departe se cuvine să stai în cuib și să vezi ce-o să iasă din tine, a zis el și a surâs. Oricum, eu nu o să-mi iau darul pe care ți l-am făcut înapoi.

8 răspunsuri to “povestea vrăjitorului (3)”

  1. evazionista Says:

    A propos de ,,cuibul” literaturii : nici nu ştim adesea cine ni-l vizitează. 🙂

    Traducere: ieri, am vorbit( un grup) despre anarhetipul d-lui Corin Braga şi despre literatura dvs. Efervescent-apreciativ, se-nţelege( la Oradea). 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    cuibul vizitat e cuib de ospetie! 🙂
    indiferent ca e arhetipal sau anarhetipal…

  3. Scorchfield Says:

    o clipă m-am lăsat indus de şirul lui Fibonacci:

    „- Totul începe de la 0…”
    „nu cunoști numărul 1”
    lipseşte cuplul în enumerare,
    „să mă înalț cu 3 centimetri”

    apoi doar am reflectat asupra jumătăţii (a doiului sub unu), a „semi-vrăjitoresei”! 🙂

  4. lolablau Says:

    incantator…ce mult imi place finalul si vreau sa mai urmeze. pot sa zic ca va iubim:)

  5. mesmeea cuttita Says:

    nu a venit inca sfarsitul!
    dar nu stiu daca va mai fi vorba despre un episod sau doua (fiindca inca nu am habar ce fel de final-final va fi)
    o sa dau cu zarul 🙂

  6. sauribalic Says:

    înseamnă că va să fie o vrăjhitoreasă shamanică – asta după gura înverzită. aştept să văd dacă în continuare va intra sau nu în scorbura viselor!

  7. mesmeea cuttita Says:

    … pre-shamanica mai degraba va fi!

Lasă un răspuns

