povestea vrăjitorului (1)

Din Portocalele nu sunt singurele fructe de Jeanette Winterson mi-a plăcut doar povestea vrăjitorului. Așa încât o rescriu aici, succint și fragmentar, în felul meu mesmeic:

A fost odată un vrăjitor care se deghizase într-o pasăre neagră și mare. Întâia dată mi s-a părut că era un vultur corcit cu un flamingo întunecat. Apoi am înțeles că era o pasăre fără contur, a cărei greutate era suavă, în ciuda mărimii ei.

– Îți știu numele, mi-a spus el, și din pricina aceasta o să te prind în laț ca pe-o păsăruică.

– Nu te cred, i-am spus eu, dar vrăjitorul s-a aplecat și mi-a șoptit la ureche chiar numele meu.

– Când va veni noaptea o să te fac vrăjitoreasă, a spus el, dar numai așa, de încercare, ca să văd ce poți. În felul acesta vei afla ce poți pierde și ce poți câștiga.

Am fugit atunci, posomorâtă, în pădure, iar vrăjitorul a râs în urma mea.

– E la mintea cocoșului că pădurea îmi aparține, o pot scotoci cât ai zice pește, mi-a spus el.

Atunci a fost că mi-a trecut prin minte să îl păcălesc, ca să scap de el, chiar dacă nu mă deranja să fiu vrăjitoareasă, o vreme.

– Și eu îți știu numele, i-am spus vrăjitorului. Știu cine ești. Numele tău e chiar numele Spânzurătoarei de vrăjitori.

14 răspunsuri to “povestea vrăjitorului (1)”

  1. toscănița Says:

    mesmeea cam te uiți la prea multe filme în ultima vreme! 😀 eu am să fac așa:când o să vreau să mă uit la un film trec
    întâi pe aici să văd recenzia 🙂 okei?

  2. mesmeea cuttita Says:

    șugubețe sunteti suratelor 🙂
    (mă cam uit la filme, așa este – tocmai am sfârșit un bergman din 1971)

    p.s.
    e mai multișor decât remake ce am scris eu – cred că-i aproape invenționită 🙂

  3. sauribalic Says:

    pe blogul mesmeios multe lucruri ies din ascunzătoare!
    şi de data asta noi chiar ne-am speriat, fiindcă ne ferim de Spânzurători ca de laţul ce prinde piciorul de lemn al vrăjitoarei pe mătură. mai ales că e un cuvânt care vine de la spânul-zburător, inamicul ghiduşarilor:(

  4. mesmeea cuttita Says:

    spânul-zburător e din altă poveste, deci sauribalicul/sauribalica să nu se neliniștească altfel decât epic!

    iar vrăjitoarele și vrăjitorii mei nu au mătură (niciodată) 🙂

  5. olga stefan Says:

    oarecum offtopic, dar simt nevoia s-o spun: cărţile lui jeanette winterson au pierdut mult prin traducere 😦 le-am detestat variantele în în română şi nu le-am putut lăsa din mâini- în engleză. (preferata mea este „the passion”)

  6. mesmeea cuttita Says:

    deci prin traducere s-au des-wintersonizat respectivele carti!
    hmmm…
    cartea-pasiune nu am citit-o inca, dar mai am vreme 🙂

  7. olga stefan Says:

    aceea cred că v-ar plăcea în întregime (multă veneţie, printre altele)

  8. mesmeea cuttita Says:

    ehei, atunci trebuie sa ma pun la scotocit si cetit 🙂

  9. Foxy Says:

    si eu care credeam ca pasaruica isi va vinde sufletul de dragul initierii in tainele magiei… cand colo vrajitorul o poate face doar semi-vrajitoare, un fel de jumatate- de-om-calare- pe jumatate-de iepure-schiop sau pur si simplu, o femeie paradoxala… ceea ce e aproape un pleonasm, caci unde ati vazut dvs. vreo femeie fara paradoxuri? 😉

  10. mesmeeacuttita Says:

    foxycherie, chestiunea este ca ea nu vrea neaparat sa fie initiata de vrajitor si nici nu e foarte curioasa (ci doar relativ curioasa) 🙂

    stii care e norocul cu semi-vrăjitoria? acela că nu îți pretinde nimeni mai puțin decât mai multul pe care l-ai putea oferi.
    (poate merită să aștepți să vezi ce va face semi-vrăjitoreasa cu semi-vrajitoria ei, încă nici eu nu știu)
    dixit 🙂

  11. Foxy Says:

    I like it! I’m waiting for…

  12. Valeriu Gherghel Says:

    Greutate suava, in pofida marimii. Fain!

  13. mesmeeacuttita Says:

    pledoarie pentru zbor si fâlfâire, adica!

Lasă un răspuns

