Palmyra

După ce mi-am înșirat ruinele la care poftesc, am primit tot soiul de binevenite sugestii în sensul altor ruine fabuloase, printre care: Volubilis (în Maroc), Palmyra (în Siria), Balbeck (în Liban). Ruinele care mi-au căzut cu tronc, ideatic și imagistic vorbind, sunt cele ale Palmyrei (numită, odinioară, Mireasa Deșertului). Ba chiar am început să-mi închipui aici tot felul de (petrecute) istorioare din 1001 de nopți, dat fiind că rămășițele vechiului oraș se găsesc la 200 de km de Damasc, adică la două zile călare pe o cămilă. Numele arăbesc al Palmyrei este Tadmor, la fel de frumos și inițiatic, as spune, precum acela grecesc.

Dacă tocmai regele Solomon a ridicat orașul, odinioară, sau nu (așa cum se zvonește), asta nu mai pot garanta, însă, decât himeric!

2 răspunsuri to “Palmyra”

  1. FID DeScribor Says:

    Zenobia era regina Palmyriei…

  2. mesmeeacuttita Says:

    potriveala este minunata!

Lasă un răspuns

