casa din copac

Când eram mică mi-am dorit și eu să am o casă în copac. Firește, este vorba despre un arhetip care există în mintea tuturor copiilor, iar Italo Calvino a prelucrat minunat această idee în romanul Baronul din copaci (mult aș fi vrut ca acest roman din trilogia himerică și ciudată care cuprinde Vicontele tăiat în două, Baronul din copaci și Cavalerul inexistent să fi intrat în Biblioteca mea stranie!, dar nu a fost potriveală cronologică). Mi-am dorit această casă nu pentru refugiu neapărat ori izolare de ceilalți, ci pentru a avea un spațiu magic-personal în care să pot să mă exprim cât de aventuros și aberant aș fi dorit, fără să fiu judecată de ceilalți. Ba chiar făcându-le celorlalți, din când în când, în dar vreuna din construcțiile mele magico-aberante.

La maturitate, desigur, casa din copac a devenit altceva: acum e necesară strict pentru a te izola de oameni și a te feri de lucrurile potrivnice ori de nenorocul care cine știe când te poate atinge.

(Ușor de ghicit, casele mele favorite din copaci, în imaginile afișate, sunt ultimele două.)

11 răspunsuri to “casa din copac”

  1. toscănița Says:

    vai,tu nu ai avut căsuță în copac?eu da,mi-a facut taicămeu că îl tot necăjeam spunându-i că nu vrea nimeni să se joace cu mine.și acolo aveam păpuși și pisici pe care le serveam cu ceai din serviciul în miniatură.oricum,nu e târziu să știi 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    daca nu am avut casa in copac intre 5-10 ani (fiind copil crescut la bloc), poate voi avea intre 70-75 ani!
    ma gandesc sa nu disper … casa in copac s-ar putea sa fie, de fapt, o insula greceasca!

  3. mesmeea cuttita Says:

    oricum, in cativa ani, vom avea insule grecesti virtuale, plute kontiki remix, colaci de salvare tip cip (in creier), clone lagunarde (da, cuvantul nu exista) si tot asa!

  4. Melancord Says:

    Baronului Cosimo Piovasco di Rondò, pe urmele căruia sunt încă, după ce l-am pierdut în aer, unde Calvino s-a gândit să-l îngroape, ce mult i-ar fi plăcut alegerea dumneavoastră. De-a-l pomeni și de-a-i susține magia. Deși, ca bun iluminist, ar fi putut obiecta: pentru a face o casă într-un copac, ar trebui tăiat – cel puțin – un alt copac. Arborii nu te susțin decât în format arboricol. Oricum, eu n-am avut visul acesta. Pentru mine-copil, copacii semănau cu niște catedrale. De fapt, erau catedrale. Cu păsări-înger, absente sau nu. Și mă urcam în vânt în vârful clopotitor…

    Însă n-aș fi refuzat o casă-copac – sau invers era? 🙂

    • mesmeeacuttita Says:

      eu ma gandeam la o casa-copac facuta din crengi si ramuri (cam asa traiau uneori partizanii din munti…)!
      pe cand aveam 5 ani, casa in copac putea fi improvizata (vara) si cu paturi unite intre ele (cort croit alandala) sub bancile de langa bloc!
      nu stiu daca i s-ar fi potrivit baronului cosimo, dar mi-ar fi placut, cred, sa ma cheme si cosima!

      • Melancord Says:

        Eu m-am luat după poze… Cât despre Cosima, da, e superb!

      • mesmeea cuttita Says:

        de fapt, exista deja o cosima celebra si inegalabila (fiica lui liszt, sotia lui wagner), asa incat sa nu o concuram, mai ales ca e aiuritor sa poti sa duci in spinare misia de a fi nevasta lui wagner…

        atata doar ca acest nume imi suna si a vracitza…

      • Melancord Says:

        numele wagner e inegalabil, însă prenumele cosima nu! tocmai pentru că sună și a vrăciță… sau copăciță 🙂

  5. the south Says:

    Ati uitat casa din Harfa de iarba, a prietenului nostru Truman Capote?

  6. mesmeeacuttita Says:

    daaaa, noroc cu glasul reamintitor al sudului!
    am uitat de ea, desi am citit de vreo zece ori cartea (lecitina ma cheama la arme!)
    graciasss!

Lasă un răspuns

