mortocrația

Un roman care ar fi meritat, pentru subiect măcar, să intre în Biblioteca mea stranie (dar am preferat Cucul și pupăza) este Cum trăiesc morții de Will Self. Imaginați-vă o bătrână care vorbește ca o puștoaică je-m-en-fichistă și care are ca psihopomp un aborigen australian și căreia i se oferă indicația că moartea s-a cam dereglat de o vreme încoace, adică morții nu sunt eterici, ci au carne și corporalitate. Lumea Cealaltă se numește UNGUD, se mănâncă și se elimină aici, se fumează, banii funcționează și ei, există chiar și sex spectral! Romanul parodiază și recalibrează în același timp ironic Cartea tibetană a morților și surata ei, Cartea egipteană a morților. Este un roman cu accent administrativ sarcastic, portretizând toate straturile mortocrației de care, în principiu, cei vii habar nu au (habar nu avem)! Dar mă doare gura acum să spun mai multe!

P. S. (hors concours)

Lansarea la apă a Straniotecii/Straniotekăi s-a încheiat cu bine, vaporul nu s-a scufundat, chiar dacă unul dintre auctori, crezându-se Godot, a dat bir cu fugiții, adică nu a aparut deloc (Tudordot)!

23 răspunsuri to “mortocrația”

  1. Liviu Drugă Says:

    Si eu cred că mai straniotek este Cucul si pupaza decat Cum trăiesc morţii. Citindu-le eu pe ambele.

  2. mesmeea cuttita Says:

    deci am nimerit-o 🙂

  3. Liviu Drugă Says:

    Tema morţilor trăind ca vii este de mult ucisă în stranietatea ei de filmele americăneşti, însă de un cuc şi o pupăză re-locate eu nu mai auzisem până la Will Self (sau poate am uitat?)

  4. mesmeea cuttita Says:

    corect!

  5. sobar barbar Says:

    Santa Muerte! 🙂

    http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,1671984,00.html

    p.s.
    FELICITĂRI!!!

  6. mesmeeacuttita Says:

    o, barbarule sobar poiematik, imaginea mea a fost pusa la repezeala, romanul lui self nu are de-a face (hmmm) cu santa muerte!
    (dar exista alte lucruri pre lumea aceasta care au…)

  7. toscănița Says:

    felicitari,mesmeea!p.s.l-ai vazut si pe valentin? 😀

  8. toscănița Says:

    p.s. a nu se interpreta gresit intrebarea mea 😀

  9. domnul echt Says:

    foarte curind vor aparea atat de multe carti stranii incit straniotecka se va schimba in normaloteka 🙂

  10. domnul echt Says:

    dincolo de gluma stranioteka mi se pare cel mai concret proiect creativo-creationisto-creator in acest moment (eu nu cred in proiecte dar sunt sigur ca de-aici ies si vor iesi lucruri minunate)

  11. Scorchfield Says:

    Uite cum eu într-o imaginaţie bolnavă, straniotekă, traversez cu banul în gură nu Styxul, ci bazarul, unde mii şi mii de cărţi se agaţă de mintea mea în dorinţa orfană de-a fi luate acasă, aşezaţe în minunatele mele rafturi din noduri de arin şi necitite ca să fie fericite!

    P.S. Aici am întâlnit un prieten, straniotekă prin asta coincidenţă!

  12. mesmeea cuttita Says:

    dupa cum reiese, imaginatia stranioteka ii prinde bine domnului scorchfield, deci sa nu renunte la ea 🙂

  13. evazionista Says:

    Vă urez succes în proiectul ,,straniu”, dar atât de interesant. Observ că nu vă părăseşte efervescenţa nicio clipă, dată fiind multitudinea de proiecte( ah, ce corporatist mi-a ieşit) pe care mulţi alţii nu-i văd capabili a le derula. Sunteţi o energie vie!

    Cât despre morţi şi moarte sunt de acord că de când cu deconstructivismul şi altele aferente nici asta nu mai e ce-a fost. Dacă experienţele dvs. lirice vă pot determina ( şi vă determină) să aveţi o viziune mai complexă asupra morţii, eu după cum s-a văzut şi se va mai vedea am una mai mult… etnografică. Era o vreme când moartea era un spectacol şi un ritual, scenografia ei mă intersează( un pic ca la Eliade)…

  14. Valeriu Gherghel Says:

    Ma tot intreb ce semnificatie are „Ungud”… Ungod? Exista cuvantul „Gud” in engleza? Sau la aborigenii din Australia? Gut?

    Benno Gut (1897–1970), Schweizer Kardinal.

    In germana, exista adjectivul „ungut” (rau): Ich habe ein ungutes Gefühl.
    Am o presimtire rea.

    Nichts für ungut: sa nu-mi luati in nume de rau…

  15. Valeriu Gherghel Says:

    Aha:

    In Australian Aboriginal mythology, Ungud is a snake god who is sometimes male and sometimes female. He is associated with rainbows and the fertility and erections of the tribe’s shamans.

  16. mesmeea cuttita Says:

    filosofilor iashioti nu li se ia aproape niciodata nimic in nume de rau! (hiha!)

    da, stiam de domnul sarpe australian UNGUD…
    (dar multumiri oricum pentru toate precizarile prietenesti binevenite)

  17. Liviu Drugă Says:

    Mi-am amintit azi de o carte citita recent, haioasa si absolut memorabila in cateva scene, care ar putea aparea intr-o asemenea Stranioteka. Este vorba de „Eu, gandacul” a lui Marin Anton, aparuta la Institutul European. Un om se transforma in gandac (nici o legatura cu Kafka) si devine capetenia unor mii de gandaci pe care ii angreneaza intr-o lupta inteligenta si ingenioasa contra catorva indivizi umani stupizi si rai, intr-o perioada postdecembrista. Destul de stranie, zic eu! 🙂

  18. mesmeea cuttita Says:

    intr-adevar, cred ca s-ar fi potrivit si cartea lui marin anton in stranioteka!
    ce pacat ca nu am stiut nici eu de autorul cu pricina, nici autorul respectiv, de mine!

Lasă un răspuns

