cocteil sufocant

Așa s-a potrivit (sau mai degrabă s-a nepotrivit) ca să văd laolaltă două filme care au rimat precum nuca în perete. Deși amândouă sunt filme bune, ceva obositor și bătrânicios se tânguie în ele ca o bocitoare ramolită. Biutiful (2010, în regia lui Alejandro Gonzalez Inarritu; prefer filmele anterioare ale acestuia – nu atât Amores perros, cât 21 de grame și Babel) și prețiosul, decadentul Institut Benjamenta (1995, în regia fraților gemeni Quay). Cel dintâi (marcat de performanța actoricească a lui Javier Bardem – a cărui carieră este în ascensiune pe bună dreptate, căci, deși este un aprig actor de nișă, are, în același timp, o suprafață de star), prea angrenat în lumea marginalilor, fără o marjă de eroare altfel decât existențialist-minimalistă. Cel de-al doilea film – excesiv calofil, rafinat, kafkian, greoi și nu în ultimul rând cvasi-ininteligibil. Filmele cele două sunt percutante undeva la nivelul cerebrului în destrămare și, totuși, e nevoie de paciență și efort ca să le urmărești; e necesară o dispoziție automacerantă și un ochi răbduriu, calm – pe care eu nu l-am avut. A fost un eșec, din parte-mi, în ambele cazuri. M-au sufocat atât de tare încât a trebuit să beau un litru de apă după vizionare. Probabil ca să spăl neuronii arși.

6 răspunsuri to “cocteil sufocant”

  1. ora25 Says:

    :)) eu personal am o problemă cu bardem pentru că îmi dă impresia că impregnează toate filmele în care apare cu un patetism extrem. pentru i. benjamenta mi-ar fi bun un videoproiector, pentru ca filmul să poată rula pe pereţi pe parcursul zilelor de luat câmpii at home.

  2. mesmeea cuttita Says:

    mie imi place domnul javier, mai ales cand joaca rol de killer! 🙂
    (are ceva special)
    cu benjamenta am sperat indeajuns, dar m-am sufocat recognoscibil…

  3. Anda Says:

    deci nu sunt singura care a avut reactia asta la benjamenta; am avut senzatia ca de la un punct incolo absurdul si metaforele vizuale se aduna fara sa se mai sprijine pe un mesaj, merg in gol

    fratii quay raman printre preferatii mei, dar pe sectiunea de scurt-metraje.

  4. mesmeeacuttita Says:

    exact!
    vidul mesajului m-a constrans si pe mine, de la un punct, pana la sugrumare…

  5. vklvsk Says:

    eu cam asa reactionez si la filmele bune si la celelalte. cand scrieti despre un film – parca ar fi sfarsitul lumii! jos palaria, capul meu ce se nimereste pe langa pica la picioarele dvs

  6. mesmeeacuttita Says:

    ay, ce omagiu jucaush 🙂
    eu zic sa punem capul pe umeri la loc si sa-l insurubam cinematografic 🙂

Lasă un răspuns

