mopete și v înnopteanu în noul mileniu

mopete și v înnopteanu în noul mileniu

 

 

amintirile sunt bile de ping-pong, ele se rostogolesc până la

picioarele celor care sar peste ele,

o amintire cu mircea ivănescu e bila mea de-acum,

m. i. era poet vestit deja, îl hăituise pe joyce și-l întrecuse pe leopold bloom,

învățase destule lucruri despre corabia nebunilor,

creștea în casă vreo șapte pisici, credea că știe cine este

dar nu voia să recunoască aproape nimic despre melancolia sa lividă,

era prieten cu matei ines fugit în america și cu nichit stănes

ajuns cel dintâi poet al zonei cu vodcă din românia,

rodica bra scrisese o carte în zig-zag cu m. i.,

apoi iustin pan (seducătorul iustin) se jucase de-a pistolarul

cu domnul ivănescu, dar m. i. nu scria decât versuri

perfecte pentru stela mult-fumătoarea și pentru denisa cu glezne-nzeite,

apoi a venit radu van și l-a cusut într-un gherghef,

am citit și eu într-un târziu omul fără însușiri și mi-am zis

că musil a priceput românia domnului poet ivănescu,

mi-l închipuiam pe m. i. cu o coamă străvezie de einstein,

într-o gară leneșă, ascuns într-o nișă, în timp ce

niște vioriști cântau pe un câmp cu zăpadă la patru dimineața,

îl întrezăream altădată pe m. i. stând la birt cu spectrele lui thomas mann

și rainer maria rilke, captiv într-un război de o sută de ani,

pe când anhela marines și eu (rux ces) deliram

despre istoria spânzurătorilor de vrăjitoare,

atunci domnul ivănescu apărea cu un felinar și vorbea încet ca un clopot,

explicând unul și-același lucru – cât de exactă este singurătatea

și cum nu poți să o arzi nici cu o sută de lumânări,

poezia e un obiect răsfățat și o stare de om pe cale de a se subția

din pricina lentilelor care se scufundă în ea,

în mileniul trei domnul ivănescu are ger în orbite,

totuși nu îl poți confunda vreodată cu borges, fiindcă mopete

ține în mână un cristal de cuarț și luminează drumul

iar v înnopteanu tace împresurat de o ninsoare înțeleaptă,

a trecut o viață de om de când l-am zărit întâia oară pe m. i.,

cu ochelarii telescopici și-un trenci de boem,

acum  e dimineață și este totodată o noapte cu actinii, eu scriu pe-ndelete

despre domnul ivănescu un poem sidefos pe marginea unei

cutii de conserve din vremea comunismului,

și-n timp ce scriu mă consum suav ca într-un lied, folosind cu exactitate

cuvintele următoare: dar dacă nici moartea nu mai există?

25 răspunsuri to “mopete și v înnopteanu în noul mileniu”

  1. mesmeeacuttita Says:

    până îmi revin după micile (marile) pățănii ale călătoriei in galileea și apuc să postez fragmente de jurnal, iată textul (poemul) scris de mine pentru volumul omagial m. i. – 80, la solicitarea lui alexandru cistelecan (tatăl) – volumul o să apară la editura paralela 45.
    mi-a fost mai usor sa scriu in poem in stil m. i., in care să-i adun laolaltă (în text) pe cunoscuții mei care au avut sau au vreo legatura spirituală cu m. i. decât să scriu un eseu blindat în citate și panoramic…

  2. echt Says:

    poezia transmite o stare pe care eseul nu va reusi niciodata nici macar sa o sugereze … foarte frumos poemul, cu arome borgesiene

  3. mesmeea cuttita Says:

    arome de ceai-cafea, mai degraba
    (bune oricand, mai ales dupa o calatorie galileica)

  4. echt Says:

    pe mine ceaiul cafea ma cheama la trairi vegetale acum sunt un fir al unei radacini fara capat sau teasc in care din lume se stoarce vinul verde numit vis

  5. evazionista Says:

    Aha,… une toute petite… istorie poetică a poeţilor (într-un poem)! Fain,… parcă m-am plimbat preţ de câteva clipe prin grădina poeţilor, ca o grădină când ,,ghetsemani” , când ,,a desfătărilor”. Superb!

  6. toscănița Says:

    mâine ajunge în căsuță la mine Angelus pe care o să îl citesc în drum spre iași 😀

  7. mesmeeacuttita Says:

    poate o sa se faca angelicoasa toscănița, aiaiai!
    🙂

  8. FID DeScribor Says:

    E un poem poem. Si cand am citit, am citit intai, ca intr-o simili-spaniola, un nume, un fel de Anhela Mariniez. Asa mi-a sunat in minte si mi-a sunat foarte bine.
    Ce bine sa fii poet! Ce bine sa fii personajul unul poet!

  9. mesmeeacuttita Says:

    suna apetisant anhela marinez, parca ar fi chitarista faimoasa 🙂

    personajele poetilor intr-un poem? e o moda azi. dar pe mine nu m-a preocupat moda, ci adusul laolalta al celor invocati, care, toti, au avut sau au o legatura cu m.i.

  10. FID DeScribor Says:

    ei, mode din astea au fost mereu… Modistii la fel. Dar mai sunt si cei care fac haute couture; iar ei vorbesc de legaturi luminoase si adevarate, ei `comunica` pe dedesubt, ca plantele subacvatice sau ca actiniile de care spui; de pilda personajul rux ces si anhela marinez, ca si ele fiecare pe alta raza cu m.i. si eu ca cititor care vad niste legaturi unde aparent acolo nu sunt.

  11. mesmeeacuttita Says:

    haute couture in poezie?
    frumos spus si generos.
    iar actiniile sunt preluate si refolosite chiar dintr-un poem al lui m.i.
    actiniile ne fac si sa vorbim pe blog ca acum si aici…
    (ca niste panglici de satin)

  12. Valeriu Gherghel Says:

    Foarte frumos, Ruxandra!

  13. Horia Gârbea Says:

    🙂

  14. mesmeeacuttita Says:

    atunci când va citi textul meu, probabil m. i. va rosti amuzat (autopastișându-se) – „dar dacă nici poemul nu mai există?”
    🙂

  15. FID DeScribor Says:

    Si-apoi vom sari raiului ulucii. 🙂

  16. FID DeScribor Says:

    Precum LD spunea in alta parte si in alta carte sau, ca MI, doar ne vom cauta respiratia.

  17. mesmeeacuttita Says:

    hiha!
    🙂

  18. Diana Krupensky Says:

    Exceptional text-poem sau orice o fi, imi aminteste atit de mult de Ivănescu, pe care l-am cunoscut ( prea putin) pe cind el traducea Musil si Kafka pentru editura Univers, in late nineties.

Lasă un răspuns

