cei mai problematiza(n)ți ochi

Cei mai problematiza(n)ți ochi despre care s-a discutat de-a lungul timpului au fost ochii Emmei Bovary și aceia a lui Liz Taylor. Despre ochii personajului flaubertian am citit speculații puhoi în Papagalul lui Flaubert (romanul-eseu al lui Julian Barnes) – dar și un prieten firoscos al meu, iașiot și eseist, neștiind de Barnes, și-a pus o grămădă de chestiuni legate de acești ochi, ba chiar a și scris puțin despre ei!

Despre Liz Taylor cea cu presupuși ochi violeți (și nu doar acum la și după moartea ei) s-a vorbit enorm, în high-life și în lumea VIP-urilor: dacă erau în mod real violeți, sau era vorba despre un albastru neobișnuit, cu nuanță viorie doar dintr-o anumită perspectivă. Habar nu am care este adevărul: Liz Taylor era oricum foarte frumoasă, cu sau fără ochii ei violacei.

Cineva, intrigat de curând de toate speculațiile legate de acești ochi faimoși, mi-a scris un mesaj ciudat pe mail în care mi-a explicat că, și într-un caz, și în celălalt, avem de-a face strict cu niște anamorfoze!

Dacă mă gândesc bine, pot credita anamorfozele până la limita indicibilului…

P. S.

Liz Taylor a fost o actriță bună (dar nu foarte bună, nici excepțională). Nu frumusețea ei mi-a atras atenția asupră-i, ci cu totul altceva – cel mai inteligent și citit și neplictisitor partener al ei de viață, Richard Burton (actor excepțional, deși nu îndeajuns folosit de regizori spre a-i fi valorizat talentul).

14 răspunsuri to “cei mai problematiza(n)ți ochi”

  1. M Says:

    Daca femeia asta e definita, pana si dupa moarte, de un detaliu anatomic, tot ce-a facut e total in zadar. I-ar fi fost de ajuns sa se nasca si apoi sa stea acasa.

  2. mesmeeacuttita Says:

    fireste!
    dar peripatetica blogurilor ingaduie si astfel de postari, fara ca nimeni sa le caute in coarne, dar si fara ca nimeni sa le rastalmaceasca.

  3. M Says:

    Nici o rastalmacire. E neputinta mea de a formula ceva fara sa sune taios. O deficienta de stil, imi dau seama.
    Cineva mi-a sugerat sa scriu cu mutrite din acelea zambitoare dupa fiecare fraza, cum se numesc…
    In fine, am incercat. Eu nu sunt bun la comentarii.

  4. mesmeeacuttita Says:

    🙂

  5. Kamikaza Says:

    M., nu vrei sa te faci critic literar?:))

  6. exxordium Says:

    Nevoia de semnificatie, M, nevoia de semnificatie.

    De aici si vorbitorii care gesticuleaza excesiv sau ridica tonul pentru ca nu au nimic de spus.

  7. valeriu Says:

    Da, Flaubert scrie de o suta de ori ca ochii Emmei Bovary sint negri. Si numai o data ca sint albastri. Ghiciti, asadar, ce culoare aveau ochii Emmei:))

  8. mesmeeacuttita Says:

    iata cine este eseistul iashiot 🙂
    (s-a devoalat singurel)

  9. lolablau Says:

    sunteti rai cu liz…
    acum e in van.

  10. mesmeea cuttita Says:

    e un malentendu, je crois!

  11. Anca Says:

    Burton e in topul meu actori favoriti in mod clar, dar nici despre Liz nu se poate spune ca nu a avut reale momente de gratie – mie mi se pare ca a dat, totusi, niste interpretari exceptionale, in Cui i-e frica de V W. in primul rand, dar si in Pisica pe acoperisul fierbinte; Butterfly 8 etc. Pe mana unor regizori buni, cu scenarii pe masura, era ACTRITA!

Lasă un răspuns

