Splendor

Biblioteca stranie este cartea mea de eseuri din 2010 despre cele mai ciudate romane străine la sfârșitul mileniului 2 și începutul mileniului 3. Dar Stranioteka este colecția de proză weird pe care o coordonez la editura Dacia XXI. Prima carte din colecție tocmai a apărut, după o lungă moșire: romanul Splendor, semnat de Irina și Florin Balotescu (pe Florin ar trebui să îl știe cititorii mesmeici, întrucât este vorba de un domn empatic și profund zis DeScribor, actant obișnuit pe blogul de față – sper ca DeScrib să-și fi anunțat și el, pe blogu-i, cartea scrisă la două mâini cu Irina). A doua carte în șirul Straniotekăi (nu spun Straniotecii, fiindcă vreau să îl păstrez pe K!) va fi romanul Orașul Nebunilor semnat de Dorin Mureșan.

Despre romanul Splendor mai zic doar atât (citez puțin din ce am scris pe coperta IV): Textul e ca un incunabul, un manuscris găsit într-o sticlă, în care fiecare frază e aproape un poem. O proză stranie, doar pentru gurmeți. Un text iridescent și arborescent. Ar putea fi inclusiv o carte de înțelepciune, cu vise încastrate.

Iată mai jos și sigla colecției:


18 răspunsuri to “Splendor”

  1. domnul echt Says:

    florin mi-a acordat un privilegiu nebanuit si mi-a aratat-o … am atins-o, am adulmecat-o si aproape am ametit, ca dupa o tigara tare sau o emotie puternica. in mintea mea deja s-a creat o legatura ciudata, pe care inca nu o inteleg intre aceasta carte pe care inca nu am citit-o si filmul Sayat nova. ma bucur pentru florin si cartea lui. felicitari mesmeea pentru initiativa ta.

  2. mesmeea cuttita Says:

    yap, sunt voioasa si eu, zic ca merita, iar domnul echt e asteptat cu trasura de martipan 🙂

  3. ora25 Says:

    succes cărţii describoreale! de 9 luni sunt curioasă. 🙂

    ps – nu mă pot deloc abţine: cred că mi-ar plăcea foarte tare o carte numai cu prefeţe de-astea 😀

  4. mesmeea cuttita Says:

    🙂 ora 25 sa stie ca nu sunt prefatzoasa, ci copertoasa…

  5. ora25 Says:

    aaaaa, o carte numai din coperţi ar fi şi mai faină! 🙂

  6. mesmeea cuttita Says:

    trebuie sa ne gandim de-a binelea la asa o pozna 🙂 si sa o concotam

  7. toscana Says:

    cand am sa ajung acasa am sa caut o carte scrisa de tine.ca noi suntem departe tare si sa ne ierti ca nu am deschis si nici macar atins astfel de minunatii.si la multi ani! 🙂

  8. mesmeea cuttita Says:

    🙂
    (iertare nu trebuie cerut in astfel de cazuri, fiindca intotdeauna cartile au rabdare si stiu sa astepte)
    primavera sa fie!

  9. sauribalic Says:

    sauribalicii chiar se gândeau c-ar pofti o carte a lui DeScribor. şi dacă mai e şi-n Stranioteka, atunci cu atât mai bine. voi spune acum vraja norocoasă pe care noi o rostim în astfel de cazuri: înţelphapciu!

  10. mesmeea cuttita Says:

    ma asteptam la o vraja splendor-ica…

    drept care mai e o incercare 🙂

  11. sauribalic Says:

    🙂
    îl aşteptăm pe DeScribor să ne ajute cu vraja aceasta!
    (asta pentru că primul vrăjitor trebuie să fie stăpânul lui Splendor:)

  12. mesmeea cuttita Says:

    describor este, poate, rusinos astazi :), fiind vorba despre el!

  13. sauribalic Says:

    pare că limba splendorică e compusă din cuvinte-medicamente (se vede că am tras cu ochiul la visele-martori:); îmi imaginez o carte pe care o poţi cumpăra doar pe bază de reţetă

  14. mesmeea cuttita Says:

    n-ar fi rau sa existe, intr-adevar, asa ceva…
    (dar sunt ceva mai sceptica astazi)

  15. Michel Says:

    Felicitari, Florin! Pe cand lansarea oficiala si pe cand in librarii?

  16. echt Says:

    unde si cum putem comanda cartea?

  17. mesmeea cuttita Says:

    pe adresa editura dacia XXI, adica

    edituradaciaxxi@yahoo.com

Lasă un răspuns

