mesmes

 

Aflu dintr-o misivă de la DeScribor următoarele:

The Mesmes language is an extinct language, one of the West Gurage languages, a cluster of Semitic languages in Ethiopia. There are still many people who claim the Mesmes ethnic identity, but none who speak the language. The last speaker of the language was interviewed by a language survey team when he was approximately 80 years old. He had not spoken the language for 30 years, when his brother had died.

The Mesmes have shifted to speaking the Hadiyya language, but they still maintain some cultural distinctives, including distinctive house architecture.

Adevărată ciudățenie cum s-ar spune! Rostul meu mesmeic ar putea fi atunci să reinventez limba cu pricina, dacă tot a dispărut!

Îmi imaginasem că matricea mea de blog are rădăcini europene, nu africane: dar mărturisesc că, acum, nuanța etiopiană despre care am aflat mi se pare îndeajuns de potrivită pentru jumătate din numele blogului meu. Doar jumătate, nu mai mult! De restul o să mă ocup în vis și totodată în realitate (invenționita nu e o boală fatală decât dacă nu știi cum să o folosești).

Iar în imagine: trandafiri negri (naturali), pentru cine nu știe că există și așa ceva.

28 răspunsuri to “mesmes”

  1. ora25 Says:

    ce tulpini au trandafirii hoodoo (cred că dacă rupi o crenguţă, te poţi aştepta la vremuri interesante)

  2. sauribalic Says:

    am visat odată că eram în mijlocul mării şi vorbeam într-o limbă necunoscută; şi dacă nu pronunţam bine un cuvânt, cineva urma să-mi ia de tot o amintire. un adevărat coşmarin.
    aşa şi limba mesmes poate are riscurile ei … sau nu:)

  3. mesmeea cuttita Says:

    nu stiu exact ce sa spun – s-ar putea ca in limba mesmes sa dispara chiar literele care ii dau numele, adica M, E, S !

  4. sauribalic Says:

    :)potrivite dispariţii într-o astfel limbă vrăjitorească. iar Mesmeea ar fi un nume care nu s-ar mai putea rosti oricum:)

  5. mesmeea cuttita Says:

    tocmai la asa ceva vreau sa ajung, la invizibilitate 🙂

  6. Kamikaza Says:

    Vreau sa ma fac un mare critic literar. Am luat legatura cu mai multi scriitori si critici si au zis ca ma ajuta. Imi plac foarte mult cartile dumneavoastră. 🙂 Poate de aia imi veti da o mana de ajutor.

    Kamikaza

  7. mesmeea cuttita Says:

    kamikaza e pe cont propriu in facerea de critic literar 🙂
    mana de ajutor doar de la dumnezeu ori diavol poate veni 🙂
    (iar yo nu sunt nici unul, nici altul)

    tin pumnii „kamikazici” si sa vedem ce o sa iasa!

  8. Kamikaza Says:

    Mersi pentru incurajari. promit ca atunci cand voi ajunge un mare critic voi scrie pozitiv despre cartile dumneavoastra. acum trebuie sa imi fac relatii in primul rand. un critic mare fara relatii, e ca un scriitor fara public. si eu vreau sa fiu deasupra scriitorilor. Multumesc inca o data din inima, m-ati facut sa ma imbujorez.

    Kamikaza

  9. mesmeea cuttita Says:

    bag seama ca doamna/domnisoara ori domnul kamikaza face mult haz acum pe blogul mesmeic! 🙂

    n-as vrea sa se simta neaparat musafir nepoftit, dar e cam ciudata napustirea sa aici si acum! (macar daca m-ar ajuta, telepatic, la reinventarea limbii mesmes!)

    cat despre vrutul de a fi deasupra scriitorilor – e si asta un scop in viata!
    (la moda)

    despre scrisul pozitiv candva asupra cartilor mesmeioase – poate sa fie si negativ, tan pis! 🙂

  10. Kamikaza Says:

    Nu doresc sa va fi suparat cu ceva, mai ales ca trebuie sa te pui bine pe langa scriitori daca vrei sa fii un mare critic. sa razi cu ei si sa-i lauzi, chiar daca scrii de rau despre cartile lor sau nu scrii deloc. inca o data iertare, stiu ca imi intelegeti acest ideal suprem de a deveni un mare critic.

    cat despre limba mesmes, ea poate fi supusa oricand unei inspectii critice.

    Salutari!
    Kamikaza

    • mesmeea cuttita Says:

      pai kamikaza nu s-a pus bine deloc pe langa mine 🙂 , ci doar a propus un autoportret.
      cat despre idealurile supreme, hmmm, e de reflectat ce si cum 🙂

      inspectia e asteptata oricand 🙂

  11. toscana Says:

    hehhe,trandafirasii astia ori au stat prea mult la soare ori si-au facut lampe la greu 🙂 limba mesmica,oau! 😀

  12. mesmeea cuttita Says:

    suna ticnit – limba mesmica! (lipseste un E, hiha!)

    da, trandafirii s-a parlit … 🙂

  13. domnul echt Says:

    cu toate astea, limba mesmeică sau Mesmeica, va va scapa cu siguranta de asaltul criticilor, prea leneşi să înveţe limbile poeţilor. în acelaşi timp, aşa cum se întîmplă la început în noile limbi, cuvintele vor deveni instantaneu lucruri, iar lumea se va îmbogăţi cu siguranţă cu noi şi minunate obiecte poetice.

  14. valeriu Says:

    Chiar exista flori negre! Depun marturie:)

  15. mesmeea cuttita Says:

    se adjudeca atunci 🙂

  16. voroncas Says:

    cred ca si lui perec i-ar fi placut sa invete si sa scrie macar putin in mesmes. sau in msms! 🙂

    ati putea pune laolalta limba mesmeica cu cealalta (sau erau mai multe) pe care ati visat-o de curand.

  17. FID DeScribor Says:

    o sa mai gasesc lucruri de acest fel, ca se nasc discutii de involburata stralucire! 🙂

  18. mesmeea cuttita Says:

    iata trimitatorul textului-cheie – dixit! 🙂

  19. coramica Says:

    As vrea sa aud si eu limba mesmica, o fi interesanta. Si sa o invat pe urma. Cat despre trandafirii intunecati, m-am gandit ca daca exista lalele negre, trebuie sa existe si trandafiri la fel. Eu v-am mai povestit ca am visat capsune albastre? Albastre, mari si ciudate

  20. mesmeea cuttita Says:

    capsunile albastre ar trebui folosite undeva, cumva, intr-o fantezie!

  21. FID DeScribor Says:

    Eu as vrea sa spun, cu reflexe preitenesc-heraldice, ca limba mesmeica este nu doar mesmes, ci si o limba seimesmica. Se vede, se simte. Pentru cien are ochi cu degete sensibile. 🙂

  22. mesmeeacuttita Says:

    o sa pun de-un seism atunci…

Lasă un răspuns

