para-, meta-, infra-orașe

Uneori, când sunt obosită foarte și ațipesc după-amiaza cât să o pot lua de la capăt cu scris-cititul, visez, cu ochii semi-deschiși, un soi de para-orașe, meta-orașe, infra-orașe, fie pustii și surde, fie arhipline și zgomotoase. În toate aceste spații există un haos multiform (sec sau, dimpotrivă, ultraplin) în care se găsește un fir epic pe care l-aș putea răsuci măcar o zi, dacă aș avea energie lingvistică. Dar de obicei mi se întâmplă că am doar energie vizuală. Cred că aș avea nevoie, de fapt, de niște ochelari cu microfon, ca să vorbesc și să scriu direct prin/cu ei.

6 răspunsuri to “para-, meta-, infra-orașe”

  1. olga stefan Says:

    chestiuni de acest gen mă fac să-mi doresc ca opţiunea print screen să poată fi folosită şi pentru vise…

  2. echt Says:

    mai sunt si pseudo-orasele asa cum sunt cele parasite din cauza exploziei de la cernobil sau cel din calauza. acolo imi imaginez niste chilii ca niste buncare, in care calugari isi masoara zilnic radioactivitatea. ies foarte rar pe strazi, mai ales la amiaza, aproape somnambuli, cautand fragmente de ziare, afise, fotografii, se intorc in chiliile lor si incearca sa le puna cap la cap. din acest puzzle se intrupeaza un zeu, ca o hifa de ciuperca atomica halucinogena, care ii binecuvanteaza intermitent.

  3. mesmeeacuttita Says:

    pseudo-orasele au un viciu de fond – toate par sa fie postapocaliptice, iar in acest caz, somnambulismul este inculcat mai degraba, decat instinctual si nativ.

    dar ma gandesc ca un puzzle de chilii ar putea alcatui un orasel destul de interesant vazut cu ultraviolete…

  4. matei Says:

    interesantă ideea cu ochelarii!
    imediat ce am terminat de citit, mi-am zis: orașele astea, încolăcite împrejurul lor și împrejurul ei, trebuie să fie odăile care o tulbură pe Mesmeea.

  5. mesmeea cuttita Says:

    poate ca da! (totusi, sunt orase, nu odai!)
    am impresia ca spatializarea depinde de ochelari… 🙂

Lasă un răspuns

