alfabnet

Acum doi ani am visat în somn o limbă magică. Am încercat să îi găsesc logica și să-i stabilesc măcar o relativă morfologie și sintaxă, dar, firește, nu am izbutit. Tot ce am reușit a fost să formez propoziții scurte (din trei, patru sau maximum cinci cuvinte), după o logică lăuntrică pe care nu am priceput-o rațional, dar care să găsea în mine și mă făcea să pot să scriu efectiv în acea limbă visată (scriam fluent în ea, chiar dacă nu o vorbeam neapărat). Se va pricepe ce vreau să spun anul acesta, cândva. E o limbă într-atât de magică încât nu vreau să dau mostre din ea aici.

Acum vreo trei luni am descoperit, însă, o altă limbă insolită, cu ajutorul computerului și a lumii blogurilor. Pur și simplu am găsit o tehnică de tip asociaționist, la hazard, pe care computerul meu o procesa și manageria. Nici pe ea nu vreau să o destăinui, dar pot să dau niște mostre, totuși. Nu propoziții (doar în limba visată era posibil acest lucru), ci cuvinte. Și o să aleg câteva cuvinte speciale.

ANTSYNA înseamnă interpretare (există și sinonimul SESUB care înseamnă același lucru!)

KILICIR înseamnă incitant

TAPHIEBO înseamnă Cyberangelus (respectiv continuarea la romanul meu Angelus) – da, am fost și eu mirată îndeajuns că al meu computer a produs acest cuvânt!

FUGEOU înseamnă înger

ODINGIN înseamnă Cântarea Cântărilor

SUPESSIA înseamnă a visa

EPUMIZED înseamnă a cunoaște

NONTST înseamnă oniric

(Mă opresc aici, întrucât nu vreau să dau în vileag toate cuvintele din limba hazardată zămislită de computerul meu toshiba, tehnic vorbind, și de interferența lui cu lumea blogurilor; voi spune doar că, în total, am obținut, până acum, 68 de cuvinte; dar alfabnetizarea mea continuă…)

22 răspunsuri to “alfabnet”

  1. echt Says:

    chiar azi voiam sa scriu despre o localitate al carei nume l-am visat acum vreo 10 ani si care mi-a aparut in minte azi dimineata. se numeste RÎUBA si trebuie sa aflu unde se gaseste. este o localitate nonsts cu alte cuvinte. 🙂

  2. mesmeea cuttita Says:

    poate ca tocmai in localitatea aceasta (sau intr-una inrudita) ia nastere alfabnetul pe care l-am pomenit (fragmentar) mai sus 🙂

  3. sauribalic Says:

    unele cuvinte parcă le-am zărit într-un alfabeatnic visatoriu, dar ştiu că nu-i aşa, tocmai de-aceea am afirmat contrariul neadevărat. eu am început să cânt într-o limbă încâlcită de ceas, dar, până atunci, postarea mă va face să-mi amintesc de somagsoreic, primul alfabet al capilăriei sauribalice. SUPESSIATUL e KILICIR în acest alphabet mesmeric!

  4. mesmeea cuttita Says:

    nu stiu de ce am banuit ca sauribalic va combina alfabnetul meu cu alfabeatnicul sau!
    si mai stiam ca va fi o speculatie legata de SUPESSIAT! (plus mesmereala)
    🙂

    … deci sa supessiem in continuare?!

  5. FID DeScribor Says:

    E firesc ca poetii sa aiba asemenea limba si cei care o si descopera, fericiti se cheama!

  6. mesmeea cuttita Says:

    … sau prefericiti (multifericiti)!
    (e hybris mimat, fireste – 🙂 )

  7. FID DeScribor Says:

    Repastio meserito, kano yster minet nister, drionb, vyio esne tare iopt erantoi. Asta ar fi un raspuns in limba stranioteko-zarda, din care nu pot sa deslusesc decat ca primele doua cuvinte ar fi „fericiti, intr-adevar” 🙂

  8. mesmeea cuttita Says:

    ti-as raspunde mai degraba in limba Numsisfanglindrin, intrucat mi-ar fi mai usor (dat fiind ca limba visata in somnul de noapte nu voiesc sa o destainui aici, iar din cea de-a doua, computerista, nu posed decat cuvinte disparate)!

    dar empatizez cu zarda scriborica… 🙂

  9. FID DeScribor Says:

    Da, limba din somn nu trebuie destainuita. Mai ales ca ea e stie sa faca ceea ce alte limbi nu pot, adica sa taca; iar vorbitul pe tacute e ceva…

  10. mesmeea cuttita Says:

    … dar ea nu tace nicidecum, atata doar ca este intr-atat de vrajitoareasca incat ar intoarce pe dos inclusiv lumea blogurilor 🙂
    (de aceea nu pot sa o destainui deocamdata)

  11. FID DeScribor Says:

    Va trebui si eu sa destainui ceva la care m-am tot gandit si care e tot intorcator pe dos al lumii 🙂 dar mai e de cautat, de visat, de asteptat putin.

  12. mesmeea cuttita Says:

    stiu exact la ce te gandesti (ceva terminat in -or)!

    va fi in curand, va fi!

  13. FID DeScribor Says:

    In „Or” să fie! ( si ma mai gandesc si la un personaj semi-inventat) care vorbeste, desi in limba noastra, cu totul de neinteles.

  14. coramica Says:

    Io una nu pricep nimic, dar nu stiu cum se face ca m-ati influentat cu visele, ca tot visez femei de-alea ciudate care canta, fac balet, pasari aiurite etc. Eu nu vorbesc in vis, doar ma uit si ma minunez

  15. mesmeea cuttita Says:

    :)))
    (coramica a nimerit printre ticniti oniromanti apud blogland)

  16. Jurnalul ipohondrului Says:

    antsyna este un cuvant foarte frumos. imi place. are asa o forta de atractie. la fel si celelalte. zamislitori de cuvinte… interessant!

  17. mesmeea cuttita Says:

    am banuit ca acest cuvant va fi pro-ipohondric!
    🙂

  18. echt Says:

    computerul toshiba este/pare un nou abulafia :)?!

  19. mesmeeacuttita Says:

    s-ar putea sa fie asa! 🙂

Lasă un răspuns

