casa zmeoaicei

Când eram mică îmi închipuiam casa zmeilor patronată de muma zmeilor ca stăpână a multor odăi din lemn, cu ferestrele goale. Acestea erau etajate aluvionar și indisciplinat, ca niște dinți crescuți aiurea. O casă din lemn, cu mai multe etaje, construite haotic. Am uitat, firește, de închipuirea aceasta pentru mulți ani, pentru vreo 35 de ani, de fapt. Până când, într-o zi, recent, pe google, am găsit o imagine care m-a lăsat cu gura căscată: o căsoaie stranie, undeva în Rusia (cred că la Arhanghelsk) care era aproape exact precum în închipuirea mea de odinioară despre casa zmeilor unde stăpână era zmeoaica.

Iată imaginea mai sus. Oare chiar poate fi posibilă o asemenea potrivire?!

51 răspunsuri to “casa zmeoaicei”

  1. echt Says:

    eu nu imi inchipuiam ca este din lemn. ceva precum lava fierbinte sau var nestins scotand mereu aburi. zmeoaica in schimb ma ingrozea mai mult decat orice zmeu. cred ca si cuvantul este inspaimantator in sine. casa zmeoaicei este de fapt o casa a vrajitoarelor. imaginea ma duce cu gandul la un fel de sediu al organizatiei mondiale a vrajitoarelor. comparatia cu dintii este de fapt o descriere a ferestrelor – acolo unde erau inchise cosanzenele, in loc de gratii erau dinti imensi, subtiri si intunecati.

  2. mesmeea cuttita Says:

    daca ar fi din lava ori var o asemenea casa s-ar topi si am scapa de ea! dar admit ca pentru imaginarul nostru pedepsit este valabila si o asemenea imagine.

    eu nu vad casa zmeoaicei ca pe o casa a vrajitoarelor (fiindca vrajitoarele nu sunt neaparat monstruoase, ele pot fi chiar nastrusnice si hazlii), ci ca pe un spatiu al diformitatii si urateniei.

    de acord cu descrierea ferestrelor, hmmm, se potriveste ca o manusa 🙂

  3. echt Says:

    de acord. vrajitoarele sunt mestere in jocul cu iluzii.
    casa de fapt este o camera imensa pentru ca si dimensiunile zmeoicei sunt neobisnuite. zmeoaica este singura supravietuitoare a tuturor basmelor, astfel incat, de atata singuratate, a inceput sa se transforme intr-o pagina de internet.

  4. mesmeea cuttita Says:

    ultima chestiune este iscusit gandita – deci zmeoaica a ajuns pe internet, intrucat casa ei a devenit neincapatoare…

    dar atunci inseamna ca multe alte lucruri vor ajunge pe internet exact din aceleasi motive?!
    (plus solitudinea, fireste)

  5. olga stefan Says:

    da, exact aşa mi-o închipuiam şi eu. dar, ca în cortul lui Potter :), o dată intrat înauntru nimic nu mai dădea niciun indiciu despre datele aparentului abandon din afară.

  6. mesmeeacuttita Says:

    hmmm, nu ma gandisem la potter (nici pre-, nici -post), dar parca are ceva gotic, intr-adevar, casa zmeoaicei (un gotic in ruina)!

  7. olga stefan Says:

    de fapt, Howl’s Moving Castle ar fi copia perfectă a tuturor caselor terifiante in basmele within…http://www.youtube.com/watch?v=57r9jjqzJJk

  8. mesmeea cuttita Says:

    o casoaie umblatoare si cu pustule, parca (sau cu buburuze ori bulbuci)!
    (doar acum am aflat de ea)
    🙂

  9. echt Says:

    pai da, singuratatea unei pagini de net, pe care nu intra nimeni, nimeni nu stie ca exista, nici macar google … doar din intamplare poti ajunge acolo

    poezia viitorului va avea ca teme singuratatea unei pagini de internet, tristetea unui browser, spleenul unui motor de cautare sau mizantropia unei retele de socializare.

  10. mesmeea cuttita Says:

    dar, oare, nu este mai tainica o asemenea pagina de net tocmai din aceasta pricina? (intrucat nimeni nu stie de ea?)
    in acest caz, singuratatea este implinitoare (tocmai prin implozie)!

    am practicat candva (pentru oarecare vreme) o asemenea pagina de net si am functionat minunat in singuratate deplina.

  11. echt Says:

    nimic mai frumos decat implozia singuratatii. astfel, devenind niste pitice albe putem hoinari prin univers, prin retea, prin alte lumi care sunt gata sa ni se ofere precum darurile zeilor.
    (si pagina echt fuse singura muuuuulta vreme )

  12. mesmeea cuttita Says:

    🙂

    (pitice sau petice?)

    precizare – poate ca blogul anonim si solitar pe care l-am practicat o vreme ar fi fost descoperit pana la urma macar de cateva perechi de ochi, dar am renuntat la el odata cu disparitia yahoo 360! (a fost, insa, o experienta minunata, repet).

  13. matei Says:

    Numai rătăcindu-te, cred eu, poți întâlni și cunoaște. Fie și un blog al solitudinii. Blog care păstrează într-o formă interesantă, deși riscantă, intimitatea dată de jurnal. În unele cazuri, nu este important ca cineva să opineze – deși sistemul, conceput fiind în chipul socializării, cere ferm vizitatorilor incognito să lase un răspuns. Importantă este postarea în sine, precum prijej de cercetare a interiorității, de cântărire a artisticului ori de formare a spațialității dufulatorii.

    Interesantă constituția casei din imagine! Cel puțin la început, am avut impresia că este o ruină. Apoi, văzând cu ochiul închipuirii, am început să cred că poate fi chiar locuibilă. Îmi păruse biserică abandonată, apoi cuib de viespi. Moară, apoi castel. Mesmeea ar putea organiza o întrevedere cafegistă (un ceai ori o băutură vrăjitoreasă, după caz) la mansarda casei zmeoaicei? 😉

    • mesmeea cuttita Says:

      si mie mi s-a parut la un moment dat ca ar putea fi biserica!
      dar dupa ce am simtit aerul zmeoaicei am stiut ca e un soi de non-biserica (atentie, nu am spus anti-biserica)!

      intrevederea cafegioaica (nu cafegista) as organiza-o eu daca as avea musterii 🙂

  14. FID DeScribor Says:

    Si zmeoaica? Cum e ea? Ca o „furtuna” de ceata? Cantand o muzica teribila trosnita si traznita, prin toate ferestrele si crapaturile?

  15. lolablau Says:

    casa e f misto.si asa cum se intampla cu casele misto ele apartin prin mostenire zmeoaicelor bogate, urate si proaste:D

  16. mesmeea cuttita Says:

    … iar casa e bantuita! (aviz amatorilor)

  17. echt Says:

    zmeoaicele au fost niste femei incredibil de frumoase, dar inadaptate, non-conformiste, si astfel au fost izolate, ostracizate de catre comunitate, care le considera un pericol pentru prejucatile si lancezeala lor spirituala.
    casa e bantuita de catre fantomele fetilor- frumosi, ucisi de teribila zmeoaica…

  18. valeriu Says:

    Oare in ce odaie a fost ascunsa Ileana Cosanzeana?

  19. mesmeea cuttita Says:

    trebuie sa intrebam un topograf magic!
    🙂

  20. lolablau Says:

    imi cer scuze, dar v-am cumparat niste case:
    http://derunsichtbareblog.blogspot.com/2011/01/fur-fantastisch-magische-mesmeea.html
    nu va vor folosi la nimic.
    dar m-am gandit ca v-ar placea ceva.

  21. mesmeea cuttita Says:

    ahhhhhh, lolablau, ce minunatii si daruri!
    muchas gracias!

    mi-au placut mai ales

    casa 2
    casa 3 (cu acvariul)
    casa 5 (tolkienica)
    casa 7
    casa 12 (post-gotica)
    casa 13 (avionica)
    casa 20 (incopacita)
    casa 21 (tot incopacita)
    casa 36 (fereastra papushita)
    🙂
    (sunt cu adevarat rasfatata)

    • mesmeea cuttita Says:

      p.s.

      (am uitat) – mi-a placut enorm si mobilierul cu perle, ceasuri si lumanari!
      (as scrie binisor proza magica acolo, daca mi-as putea face loc printre lucrusoare)

      fac si eu un dar catre doamna ori domnul lolablau, un link cu Lene Lovich (de acum 30 de ani), o muzicanta excentrica si ticnita (cu 2 cozi ori mai multe impletite) in sens constructiv, despre care am mai vorbit mesmeic cu oarecare vreme in urma

  22. echt Says:

    ticnita. i raise my head and salute the sky si saluta militareste …

  23. mesmeea cuttita Says:

    o sa ma incalcesc de-a binelea si o sa ma ratacesc prin casa zmeoaicei – oare domnul echt este doamna/domnul lolablau?
    🙂

  24. lolablau Says:

    eu n-am cum sa fiu dl. echt pentru simplul fapt ca pare mai inteligent decat mine. si la modul f serios, e singurul meu ‘nick'(lolablau), singurul meu parlit de blog( cel care se vede dand click pe nick). rareori postam candva la umbra anonimatului. si da, sunt femeie, mi-as fi dorit sa fiu barbat. dar nici femeie nu e rau deloc.
    multumesc si eu pt. dedicatie si n-am sperat sa va placa prostioarele alea, meritati mult mai mult:) niste poeme frumoase, oricum ceva spontan daca e sa vina…:) ma scuzati pentru deranj si daca nu deranjez(iar) mai vin din cand in cand. as vrea sa va trec in blogroll dar nu indraznesc. dar va trec:)

  25. mesmeea cuttita Says:

    tocmai ma trezesc din somn acush si prin urmare ma descalcesc duminical! 🙂

    domnul echt e firoscos la comentarii si jucaush, prin urmare putea fi confundat (in acest caz de forta majora) cu lolablau, careia ii multumesc pentru destainuire si pentru cadourile de pe anti-parlitul de blog
    (toate ne-am dorit candva sa fim barbati, dar e mai bine ca suntem ce suntem – zic eu acum).

    nici vorba de deranj, iar la blogroll e reciproca (era sa scriu reciporca)
    🙂

  26. echt Says:

    cu mare drag as fi fost dl lolabau cu atat mai mult cu cat nu cred in principiul identitatii in nicio forma (nici a=a nici je est un autre). cu mare drag voi fi dl lolabau care va avea rolul dumnealui la blog. confunziile sunt intotdeauna fecunde.
    lolabau: nu cred in inteligenta. e o porcarie statistica fara nicio legatura cu viata (si nici cu moartea!!)

  27. coramica Says:

    Pai, ce sa spun? Imi place casa aia incopacita, unde ma gandesc ca ar sta zmeoaica. Mie nu-mi placeau zmeoaicele, asa ca nu mi-am imaginat unde stau, dar acum le vad…in copac. Loool!

  28. echt Says:

    stiu ca am zis dl lolabau. nu cred nici in celalalt principiu.

  29. mesmeea cuttita Says:

    cine stie – poate tocmai se zamisleste aici un androgin!
    (deja ghicesc in cafeaua cu ceai)
    🙂

  30. echt Says:

    duminica e ziua soarelui, apollo ne incurajeaza la astfel de androginii 🙂

  31. mesmeea cuttita Says:

    cei nascuti in zodia leului si a leoaicei nu pot decat sa se bucure…

  32. echt Says:

    si eu voiam de mult sa propun o schimbare a horoscopului.

  33. Jurnalul ipohondrului Says:

    seamana mai degraba cu casa unui scriitor. 🙂

  34. mesmeea cuttita Says:

    scriitor ipohondru?!
    🙂

  35. Jurnalul ipohondrului Says:

    nu neaparat. un scriitor ipohondru n-ar locui intr-o casa fara ferestre. ar putea attraper une gripe rebelle.

  36. mesmeeacuttita Says:

    „eu, claudiu imparat” e o figura! 🙂

  37. Jurnalul ipohondrului Says:

    e de fapt o casa -„figura” purtatoare de caractere individuale care are un rol important in manifestarea formelor, a trairilor, a expectantelor. multe ferestre:o interfata windows! 🙂 🙂 🙂

  38. mesmeeacuttita Says:

    got it!
    🙂
    (prin urmare, windows expectantze)

  39. Case de lemn Says:

    Si eu vreau sa imi construiesc o casa de lemn si acum ma documentez peste tot despre ele.

Lasă un răspuns

