New Orl iar și iar

Tocmai fiindcă la noi este iarnă și frig foarte și oamenii sunt înstrăinați și însingurați și bolnavi, nu mă pot împiedica să nu mă gândesc, fie la insulele grecești, fie la New Orleans. Despre insulele grecești am tot scris și scriu în fiecare vară-toamnă, așa că acum gândul meu se îndreaptă mai degrabă spre New Orleans. Iată ce scrie Andrei, copilotul beatnik:

Aici, la gurile Mississippiului, domnește o senzualitate catifelată pe care nu o vei mai găsi niciunde.

Este cu prisosință unul din atu-urile orașului: o senzualitate fățișă inclusiv în aer, în aburii de mlaștină, în mirosul de igrasie, în gunoaiele măturate și spălate dar care mai lasă totuși dâră dimineața. Catifeaua aceasta senzuală pe care o simți și la amiază, în fierbințeala umedă, în transpirația de blană de iepure. Și în amurg, în sclipirea de licurici amorțit.

Tot Andrei spune:

Dar în New Orleans vă spun e ca un amestec de cerneală și miere strecurate printr-o sită de lumină argintie de lună. Hai, acuzați-mă de poezie, dați-i drumul!

E un oraș corcit, un cocteil de rase și muzici și piei și mirosuri care se veselesc împreună (uitând pentru totdeauna să se războiască). Cerneală și miere? Ar fi de dorit și de gustat mierea indigo a New Orleans-ului, cu naunța ei de banchet regal uitat, cu o boare de tutun mestecat întru dinți ca o ambrozie și somnolență acrișoară de laissez-faire

Mai jos, de ascultat Walter „Wolfman” Washington, supranumit Jimmi Hendrix al New Orleansului. L-am auzit și eu în 2009 și am fost vrăjită. Iată un link:

 

4 răspunsuri to “New Orl iar și iar”

  1. echt Says:

    un amestec de cerneala si miere – ce dulci fi-vor cuvintele celor de-acolo!

  2. mesmeea cuttita Says:

    🙂 asa este
    (dulci-lenese)

  3. Jurnalul ipohondrului Says:

    Noul Urlu!

  4. mesmeea cuttita Says:

    de acord!

Lasă un răspuns

