cine vrea să fie o carte

Când eram mic, dorința mea era să mă fac o carte. Nu un scriitor. Oamenii pot fi omorâți ca furnicile. Nici scriitorii nu sunt greu de omorât. Dar cărțile nu: oricât te-ai trudi să le distrugi, întotdeauna e o șansă să supraviețuiască un exemplar și să continue să se bucure de viața lui de pe raft, în cine știe ce ungher al vreunei librării… spune Amos Oz în romanul său autobiografic pe care l-am citit cu delicii –  Poveste despre dragoste și întuneric.

Când eram mică, nu voiam să fiu nici carte, nici scriitor, chiar dacă am ajuns să fiu a doua chestiune. Dar după ce am crescut mare, mi-am dorit și eu să fiu o carte sau mai multe. Deși toată lumea se așteaptă să spun că mi-aș fi dorit să fiu Maestrul și Margarita, lucrurile nu stau deloc astfel (cartea aceasta ultraiubită, pe care am citit-o, poate, și de 100 de ori, mi-aș fi dorit să o fi scris, dar nu să fiu ea, cartea). Cred că mi-aș fi dorit să fiu următoarele cărți (ordinea este aleatorie)………..

17 răspunsuri to “cine vrea să fie o carte”

  1. valeriu Says:

    1001 nopti.

  2. anda Says:

    Biblioteca Babel. astfel, as fi toate cartile. 🙂

  3. FID DeScribor Says:

    „…cerul se va infasura ca o carte si pamantul va trece” – asta mi-a venit in minte. Dar eu ma gandesc si la Stalker cand imi amintesc asta, si la cartile-personaj din Culoarea rodiilor. Ar fi frumos ca, poate, candva, in alt timp si loc, cand totul trece in alta parte, sa ne subtiem, sa ne facem transparenti si sa ne „adunam” intr-o carte. O carte inteleapta, lasata undeva in desert, intre pietre uscate.

  4. mesmeea cuttita Says:

    atunci va fi o carte alchimica si o cale a searpelui!

  5. FID DeScribor Says:

    Sa fie, sa fie
    o carte…
    vie!

  6. mesmeea cuttita Says:

    exista si carti vii-moarte (nici ele nu-s de lepadat, daca sunt initiatice…)

  7. FID DeScribor Says:

    Da, ca pe o plaja plina de resturi marine, dar printre care se pot vedea lucruri importante.

  8. evaziuni spontane Says:

    Nu vreau să fiu o carte, dar ideea e sublimă în sine. Nicio carte nu e identică mie, dar am făcut pasiuni nebune pentru câteva, m-am topit în ele, conform conceptului de voluptas (intelectuală). Y compris, M&M.

    Off topic, azi încep Angelus, voi ţine o cronică episodică pe blogul meu, aşa mi-e stilul. 🙂

  9. mesmeea cuttita Says:

    nu-mi ramane decat sa ma bucur (off the record, ca sa zic asa)
    🙂

  10. voroncas Says:

    mundan: de unde e imaginea? (daca n-as fi vazut anglofilia, as fi zis germania, berlin, cred.)

  11. mesmeeacuttita Says:

    este o biblioteca din USA, dar nu mai stiu exact de unde (undeva in sud, cred…)

Lasă un răspuns

