biblioteca stranie deocamdată nearsă

La sfârșit de an 2010 primesc vestea de la editura Curtea Veche că Biblioteca stranie a fost tipărită (trebuia să apară la Târgul de Carte, dar n-a fost să fie). Nu voi primi exemplarele cuvenite decât pe la jumătatea lunii ianuarie 2011 (din pricina iernii, a sărbătorilor și a poștei române paralizate), așa că de-abia atunci o voi putea răsfoi și mirosi (cărțile proaspăt tipărite miros ca niște pâini calde). Deocamdată arăt lumii doar coperta și postez o muzichie potrivită: Lene Lovich, faimoasă regină new wave a anilor 80 din secolul XX, o stranie și extravagantă cântăreață cu asupra de măsură, favorită inclusiv a lui Peter Hammill (Van der Graaf Generator), care o alege pentru rolul Madeline Usher din performanta sa operă pop The Fall of the House of Usher – 1991 (după E. A. Poe). Acum vreo 15 ani am ascultat-o și eu pentru întâia dată în opera pop de mai sus, frapată de glasul ei special. Apoi, pe youtube, am găsit-o pe această regină underground din care s-au inspirat la tonaj Madonna și Lady Gaga.

Mai jos, Bird Song, unul din cântecele de cult ale Lenei Lovich, de acum 30 de ani, care se potrivește, ca histrionism, cu a mea carte proaspăt publicată.

http://www.youtube.com/watch?v=maucjGIUzzo&feature=related

 


P.S.

Gracias tuturor celor care aici pe blog sau în particular mi-au sugerat romanele pentru care am optat în final. Și o urare de Crăciun cu arbori cosmici & alte lucrușoare voioase, întrucât voi lipsi câteva zile de aici, din pricina vremurilor complicate.

15 răspunsuri to “biblioteca stranie deocamdată nearsă”

  1. Ora25 Says:

    ei, felicitări, mese şi dansuri! 🙂 am o curiozitate mică da’ nu ştiu dacă e voie. dar mi-o exprim. căci fiind prezentă la semnarea contractului, am tras cu urechea şi parcă îmi amintesc o chestie dar poate mi se pare, cine ştie. deci întrebarea indelicată este: eşti mulţumită de copertă?

  2. mesmeea cuttita Says:

    dansuri mai ales sa fie (de 7 ore)!

    dat fiind ca a mea carte e, in felul sau, un „thriller” livresc post-postmodern, sunt multumita de copertina de mai sus, chiar daca eu ma gandisem la altceva si stranioteka mea arata in capu-mi altfel…
    (verdictul ok e ok)

  3. ora25 Says:

    🙂 ok atunci. nu ne spui care-s autorii finali?

  4. mesmeea cuttita Says:

    lista e cunoscuta, fiindca i-am afisat blogosferic pe cei 55 finalisti chiar aici, (cu nume si titluri) acum vreo jumatate de an. dar cartea de-acum va trebui sa aiba candva o continuare (o biblioteca stranie number two), fiindca au ramas destui auctori pe dinafara, din pricini diacronice si de gustibus non disputandum…
    🙂
    (fagaduiesc sa completez lacunele dupa ce ma lecuiesc cu lecitina)

  5. ora25 Says:

    mă gândeam că s-a mai modificat, altfel ştiuştiu unde-s 🙂

  6. sauribalic Says:

    felicitări! unchiul meu, straniobalic, spune că se află în una din paginile cărţii, deşi, pentru a-l crede, trebui mai întâi s-o citesc – mai ales că am înţeles de mai sus că se vinde ca pâinea caldă 🙂

  7. coramica Says:

    Felicitari si…astept sa citesc cartea!

  8. voroncas Says:

    ce bine!

    imi place in mod deosebit textura fundalului de pe coperta.

  9. Casandra Says:

    Felicitarile mele! Pe cand si pe unde lansarea?

  10. erasmen Says:

    felicitari!

  11. anca giura Says:

    Felicitări! Este originală coperta, potrivită cu ,,straniul” temei. Cred că e plăcută senzaţia de surpriză când editorii aleg coperta pentru textul autorului şi-i comunică brusc decizia. E o întâlnire ,,la jumătatea drumului”, editorul venind spre autor etc. Aaa, bun, mie nu mi s-a întâmplat ( încă?!), hihihi…(dar mi-ar plăcea, ce mi-ar mai plăcea!)

  12. mesmeea cuttita Says:

    gracias inca o data tuturor. lansare nu cred ca voi face, e o carte pentru cititorii gurmeti care empatizeaza cu riscul, deci vor gasi cale sa gaseasca numita carte (de nisha)

    surpriza a fost doar pe jumatate, fiindca am consimtit amuzata la propunerea copertei:)

  13. echt Says:

    gata am cumparat-o!!!! nu am inceput sa o citesc deoarece inca mai savurez titlul si coperta.

  14. mesmeeacuttita Says:

    B 🙂 S 🙂

Lasă un răspuns

